رئیس اتاق اصناف اصفهان: صنایع دستی سرگرمی نیست،اشتغال پایدار است/ توریست،بهترین صادر کننده کالای هنری

رییس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان تاکید‌کرد: صنایع‌دستی مشاغل پایدار برای رفع بیکاری جوانان ایجاد می‌کند و هرگز نباید به عنوان سرگرمی به آن نگاه کنیم، بلکه باید زیرساخت‌های جذب گردشگران برای رونق این حرفه‌ها فراهم شود.
رسول جهانگیری در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: تولید و فروش صنایع دستی هرگز کار سرگرمی نیست و اگر زیرساخت جذب توریسم و صادرات آن فراهم شود می‌تواند مشاغل پایدار برای کاهش بیکاری جوانان ایجاد نماید.
وی با بیان اینکه جوانان با فراگیری این حرفه‌های کهن میراث گذشتگان را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند، افزود: طبق سخن مسئولان اتحادیه صنایع دستی اصفهان حدود 30 هزار نفر در این استان بکار در این رشته‌های هنری مشغول هستند.
این کارشناس بازار با اشاره به کاهش چشمگیر فعالیت‌های دامی و کشاورزی به دلیل خشکسالی استان، ادامه‌داد: فعالیت خانگی و یا ایجاد کارگاه‌های کوچک صنایع‌دستی در مناطقی مثل شرق اصفهان می‌تواند در رفع بیکاری مردم کمک کند که این امر باید مورد توجه مدیریت استان نیز قرار گیرد.
جهانگیری با اشاره به وجود مشاغل خانگی مانند قالی بافی در این منطقه ، تصریح‌کرد: اخیرا برنامه‌هایی برای پرداخت تسهیلات به اصناف تدوین شده و به دنبال آن ستادی در فرمانداری شهرستان اصفهان برای این امر بوجود آمده است که برای کارآفرینی و ایجاد کارگاه‌های روستایی می‌توان از این طرفیت استفاده نمود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمار صادرات صنایع‌دستی از مبادی گمرکی و مانند آن ثابت مانده اما واقعیت این است که به دلیل افزایش گردشگران در اصفهان شاهد رشد صادارت این کالاهای هنری هستیم زیرا مسافران این اجناس هنری را خرید و به اصطلاح ” چمدانی ” از کشور خارج می‌کنند.
کدخبرنگار:711
انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register