رئیس شورای شهر "خالدآباد": شهرک دامپروری در”خالدآباد” اشتغال پایدار ایجاد می‌کند

رئیس شورای شهر خالدآبادگفت: ساخت شهرک دامپروری را برای رونق اشتغال پایدار در این منطقه ضروری می‌دانم، اما مسئولان دولتی نیز باید زمین و تسهیلات مالی مورد نیاز  آن را فراهم کنند.   

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شریفی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: شغل بیشتر مردم این شهر کشاورزی و دامداری است و با توجه به بحث بحران آب و مشکلات زراعت پیشنهاد ایجاد یک شهرک دام را به اداره جهاد کشاورزی شهرستان نطنز داده‌ایم.

وی با بیان اینکه مردم نیز علاقه‌مند به ساخت چنین مجتمعی هستند، ادامه‌داد: آغل‌های دامی پراکنده است و ساخت شهرک دامپروری را برای رونق اشتغال پایدار در این منطقه ضروری می‌دانم، اما مسئولان دولتی نیز باید زمین  و تسهیلات مالی مورد نیاز آن را فراهم کنند.

حجت الاسلام شریفی، تصریح‌کرد: جلوگیری از ساخت پراکنده دامداری‌ها، امنیت از سرقت، تامین سریع سوخت، رسیدگی مناسب بهداشتی، تولید و عرضه بهتر لبنیات و گوشت و … از مزایای ایجاد این شهرک دامپروری است.

وی یادآوری‌کرد: دامپروری می‌تواند تا حد زیادی مشکل بیکاری جوانان را رفع کند و اگر وام‌های کم بهره به آنان داده شود در این شرایط می‌توانند تعدادی دام سبک ( گوسفند و بز) خریداری کرده و آنها را پرورش دهند، همچنین با توجه به بحث خشکسالی علوفه را نیز می‌توان از مناطق دیگر وارد این شهر نمود.

رئیس شورای اسلامی شهر از ورود گوسفندان اصلاح نژاد شده در دو سال اخیر به “خالدآباد” خبر داد و گفت: این نوع دام در سال دو دفعه زایمان دارد و شیر نسبتا بیشتری نیز می‌دهد که پرورش آن صرفه اقتصادی خوبی دارد.

حجت الاسلام شریفی در پایان گفت: در سال‌های اخیر خیلی از افراد جوان خالدآبادی برای کار به تهران و سایر شهرها مهاجرت کرده‌اند، و برخی از مردم نیز به کارخانجات شهر نطنز هر روز می‌روند که مشکلاتی به دنبال دارد‌، بنابراین درخواست ایجاد واحدهای صنعتی را داریم که البته به مصرف آب در این ناحیه بیابانی نیازی نداشته باشد.

کدخبرنگار: 711  

انتهای پیام      

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register