یک کارشناس کار و اشتغال: زمان ماندگاری توریست در اصفهان کم است / جهانگردی و فن‌آوری اطلاعات دو نیاز جدی استان

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان، با بیان اینکه توسعه دو صنعت جهانگردی و فن‌آوری اطلاعات نیاز جدی برای آینده این استان است، گفت: زمان ماندگاری گردشگران در اصفهان کم است و باید با افزایش انواع مراکز اقامتی و ایجاد کمپ‌های تفریحی آن را افزایش دهیم.

اصغر برشان در گفتگو با کسب فردا-اظهار کرد: خشکسالی، رکود در تولید، آلودگی صنایع بزرگ و بیکاری از معضلات بزرگ این استان پهناور است که برای رفع آن فقط مجبور به توسعه در زمینه‌های جهانگردی، صنایع‌دستی، فن‌آوری اطلاعات، دانش ارتباطات و مانند آن هستیم.

وی افزود: ظرفیت تاریخی، معماری، طبیعی و پیشینه انواع حرفه‌های صنایع‌دستی در استان اصفهان بستر بسیار خوبی برای رونق گردشگری محسوب می‌شود که باید در تمام شهرستان‌ها به درستی بررسی و روی آن سرمایه گذاری شود تا شاهد درآمد کلان و افزایش نرخ اشتغال باشیم.

این فعال کارگری با بیان اینکه افزایش زمان ماندگاری توریست در یک شهر اصل مهمی در این صنعت تلقی می‌شود، تصریح‌کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش جهانگردان در کشور هستیم اما متاسفانه به دلیل کمبود مراکز اقامتی و نداشتن برنامه‌های سرگرم کننده، این افراد مدت زمان زیادی را در اصفهان نمی‌گذرانند.

برشان ادامه‌داد: باید سرمایه بخش خصوصی در ساخت انواع مراکز اقامتی مورد نیاز اعم از هتل، مسافرخانه‌های شیک و ارزان و نیز خانه‌های بومگردی جذب شود، همچنین توجه کنیم که گردشگر پس از یک یا دور روز دیدن آثار تاریخی یک شهر خسته شده و برای وی کمپ‌های تفریحی ایجاد کنیم تا علاقه انگیزه آنان نیز برای ماندن بیشتر شود تا کسب و کار نیز رونق بهتری یابد.

وی بابیان اینکه حضور گسترده جهانگران حجم زیادی از پول را به صورت نقدی وارد چرخه بازار می‌کند، افزود: مشاغل خدماتی زیاد و گوناگونی با توریسم رونق می‌گیرد که بخشی از معضل بیکاران و حتی بیکار شدگان بخش صنایع را نیز رفع می‌کند چرا که بر اساس بررسی‌ها انجام شده اقامت هر گردشگر در یک شبانه روز دو نیم (2.5) نفر فرصت شغلی بوجود می‌آورد.

خشکی زنده‌رود باعث ناامیدی نشود

این عضو شورای شهر اصفهان، زاینده‌رود را عامل اصلی تشکیل تمدن درخشان در اصفهان دانست و گفت: خشکی این رودخانه زندگی بخش زیبایی و جاذبه گردشگری و زیبایی این شهر تاریخی تحت تاثیر منفی قرار داده است که به هر حال باید احیای آن جدی گرفته شود.

برشان تاکید‌کرد: البته خشکی زنده‌رود به این معنا نیست که مایوس شویم بلکه در سراسر استان انواع جاذبه‌های اقلیمی، بناهای تاریخی، روستاهای زیبا و …وجود دارد که باید برای توسعه توریسم در آن مناطق سرمایه‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه خواهر خواندگی اصفهان با چند شهر معروف جهان یک ظرفیت بین المللی برای توسعه توریسم است، اظهار کرد: اساسا معاونت های اقتصادی در وزارت خارجه نیز باید تبلیغات خوبی انجام دهند تا در بعد جهانی نیز زمینه همکاری و جذب سرمایه گذاری خارجی در این صنعت فراهم شود.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register