یک فعال کارگری : دولت صنایع‌دستی را تضمینی خریداری کند

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان گفت: دولت در راستای رونق صنایع‌دستی باید به هنرمندان این حرفه‌ها  تسهیلات کم بهره پرداخت کند و از سوی دیگر کالاهای آنان را به صورت تضمینی خرید و صادرات نماید تا نگرانی از تولید، فروش و واردات بی رویه در این صنف رفع گردد.

علی یزدانی درگفتگو با کسب فردا- اظهار‌کرد: استان اصفهان به پایتخت صنایع‌دستی جهان شهرت دارد ولی بازار محصولات آن در سالهای اخیر دچار رکود نسبی شده که یکی از دلایل آن واردات صنایع‌دستی ‌چینی است.

وی افزود: البته تا حدی فروش این اجناس چینی در میدان نقش جهان و سایر مغازه‌ها کنترل شده ولی از جهت دیگر حمایت دولت در تولید و صادرات این کالاهای هنری ارزشمند ضروری است.

این فعال صنف کارگری، تاکیدکرد: اعتقاد دارم توسعه کارگاهای صنایع‌دستی از طریق وام‌های بانکی با سود اندک و نیز خرید تضمینی دولتی این محصولات تنها راهکار رونق در این عرصه و رفع بخشی از مشکل بیکاری در استان است.

یزدانی تصریح‌کرد: سود تسهیلات بانکی بخش تولید در کشور به 20 درصد می‌رسد که دریافت این رقم سنگین از صنعتگر منطقی نیست، همچنین در این شرایط سخت اقتصادی نیز احداث واحد‌های بزرگ صنعتی معضل بزرگی محسوب می‌شود.

وی ادامه‌داد: ویژگی‌کارگاه صنایع‌دستی این است که نخست  به مکان بزرگ نیاز ندارد و با اجاره یک مغاره با رقم اندک مالی نیز می‌توان کار را شروع‌ کرد، همچنین سرمایه اولیه‌ای شروع آن نیز به بیش از حدود هفت تا هشت میلیون نمی‌رسد، بنابراین اگر این کارگاها مورد حمایت مالی قرار بگیرند افراد زیادی را بکار مشغول خواهندکرد.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان،اظهارکرد: دولت باید برنامه‌ای برای خرید تضمینی صنایع‌دستی و صادرات آن تدوین‌کند تا هنرمندان زحمتکش نیز انگیزه و اطمینان خاطر بهتری برای فعالیت خود بدست بیاورند و مدام دغدغه رکود و یا واردات بی رویه را نداشته باشند.

وی یادآوری‌کرد: در چین دولت به طور جدی صادرات تمام کالاهای تولیدی را در هر شرایطی تضمین کرده است که آنرا یکی از دلایل رشد صنعتی در آن کشور می‌دانیم.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register