یک کارشناس و مدیر بومگردی: درآمد خانه‌های بومگردی‌‌ کاهش یافته است

یک کارشناس و مدیر بومگردی در شرق اصفهان گفت: کاهش درآمد عمومی مردم اثر منفی بر کسب و کار خانه‌های بومگردی گذاشته و به همین دلیل از رغبت مسافران برای اقامت در این اماکن کاسته شده است.

احمد شهباز در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: روند توسعه خانه‌های بومگردی با هدف اسکان و پذیرایی از مسافران در سال‌های اخیر در حال رشد نسبی است، اما به دلایل اجتماعی و اقتصادی مدیریت این نوع اقامتگاها با چالش‌هایی نیز همراه است.

وی تصریح کرد: قبلا سازمان میراث فرهنگی پس مرمت و تغییر کاربری یک خانه قدیمی برای ایجاد بومگردی به مالک یا مدیر آن مجوز فعالیت می‌داد، اما اخیرا برای گرفتن این امر نیاز به اخذ استعلام از میراث فرهنگی، شهرداری، آتش نشانی، بهداشت محیط دارد.

این کارشناس و فعال گردشگری در ورزنه، اضافه‌کرد: البته ضرورت گرفتن مجوز از این نهادها با توجه به حساسیت‌های توریسم را نمی‌توان انکار کرد، ولی این امور هزینه و زمان زیادی صرف می‌کند که باید روند اداری آن کمی سریع‌تر شود.

این کارشناس گردشگری با بیان اینکه کاهش درآمد عمومی مردم اثر منفی بر کسب و کار بومگردی‌ها گذاشته است، گفت: توریست‌های داخلی به ویژه در فصل‌های گرم سال برای کاستن از هزینه مسافرت خود رغبتی به اقامت در این مکان‌ها را نشان نمی‌دهند و در حد توان از وسایلی مثل چادر برای خواب شب استفاده می‌کنند.

شهباز افزود: اخیرا برخی مردم در ورزنه و دیگر شهرها نیز خانه و حتی یک یا دو اتاق منزل خود را با قیمت‌های اندکی برای اقامت در اختیار گردشگران می‌گذارند که این موضوع نیز مورد استقبال مسافران است و از عوامل تهدید برای درآمد بومگردی‌ها محسوب می‌شود.

وی تاکیدکرد: هزینه‌های جاری و دستمزد پرسنل یک بومگردی هر سال در حال افزایش است و با مشکلات یاد شده این مراکز اقامتی و خدماتی نمی‌توانند درآمدی بدست آورند، بنابراین مسئولان باید فکری برای رفع این معضل بکنند.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register