یک فعال توریسم: تعصبات بی‌منطق مانع رشد گردشگری است

 

یک مدیر و فعال بخش گردشگری شرق اصفهان گفت: تعصبات غیرمنطقی و خارج از عرف و قانون نباید مانع ورود توریست‌ها به مقاصد گردشگری به ویژه نواحی محروم روستایی شود.

احمد شهباز در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: مسئولان شهری و روستایی در زمینه حضور گردشگران باید مقداری سعه صدر از خود نشان دهند و از برخی سختگیری‌ها و حساسیت‌های بی‌مورد خود بکاهند.

وی ادامه‌داد: برای نمونه بیشتر گردشگران وقتی برای سفر به نواحی مانند شرق اصفهان می‌شوند هدف سفر زیارتی ندارند و صرفا با تیپ و شکل عادی زندگی شهری و به قصد تفریح در این مناطق حاضر می‌شوند و این امر باید پذیرفته شود.

این مدیر بومگردی در شرق اصفهان بیان اینکه منکر تفاوت‌های فرهنگ بومی مقصد سفر و مردم کلان شهرها نیستیم، اضافه‌کرد: تورهای مختط زن و مرد زیادی با اتوبوس به ورزنه و دیگر شهرها وارد می‌شوند، اما از نظر عقلی و شرعی نمی‌توان به تمام این افراد مشکل اخلاقی نسبت داد.

شهباز، تصریح‌کرد: بارها مشاهده کرده‌ایم که دختران و پسران این گونه تورها در بومگردی‌ها در اتاق‌های جداگانه می‌خوابند، زیرا اساسا قانون بومگردی‌ها مانند هتل و مسافرخانه غیر از این روش هم اجازه نمی‌دهد.

وی درپایان تاکیدکرد: در شرایط خشکسالی فعلی گردشگری بهترین منبع درآمد به ویژه برای نواحی روستایی است، بنابراین نباید با تعصبات غیر‌منطقی و خارج از قانون و عرف مانع ورود توریست‌ها شویم.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register