سخنگوی شورای شهر اصفهان: بیکاری اصفهان به دلیل عدم جذب سرمایه‌گذاران است

سخنگوی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه جذب نکردن سرمایه‌گذاران خارجی از عوامل اصلی بیکاری استان اصفهان است،گفت: عرصه برای فعالیت بنگاه‌های خصوصی تنگ شده است.

مهدی مقدری در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: بدون تردید یکی از دلایل اصلی بیکاری کشور و به ویژه استان اصفهان عدم بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی افزود: امروزه بودجه دولت به اندازه‌ای نیست که برای پروژه‌های بزرگِ اشتغالزا کافی باشد و دنیا نیز دیگر  از این مسیر به کار‌آفرینی نمی‌نگرند، بلکه استفاده از توان بنگاه‌های اقتصادی خصوصی چنین نقشی را بازی می‌کند.

عضو شورای شهر اصفهان، تاکیدکرد: سرمایه‌گذاران خصوصی به دلیل انگیزه سود بیشتر دارای خلاقیت در کیفیت ارائه کالا و خدمات هستند، همچنین برای کاهش هزینه تولید تلاش می‌کنند و فرصت‌ها را از دست نخواهد داد.

مقدری یادآوری‌کرد: مدیران چنین بنگاه‌هایی فرسنگ‌ها با مدیران فرصت‌ سوز نهادهای اقتصادی دولتی و عمومی فاصله دارند.

وی ادامه‌داد: بزرگترین مشکل جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در عدم درک صحیح مدیران ارشد استان و مقامات تاثیرگذار منطقه می‌دانم که همواره با شک، تردید و اتلاف وقت عرصه را بر بنگاه‌های بخش خصوصی تنگ کرده‌اند.

سخنگوی شورای‌شهر، تصریح‌کرد: وجود رانت و فساد در سیستم حکومتی سبب شده روند ساده و تسهیل‌گر برای جذب سرمایه‌گذار خصوصی تبدیل به فرآیند معطل‌ساز شود که این چنین وضعیت کُند و بی‌اثری صرفاً باعث فرار سرمایه‌گذار می‌گردد.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register