یک فعال گردشگری خبرداد: برگزاری نخستین جشنواره “کاچی” ابوزید‌آباد در شب یلدا/ تلاش برای ثبت ملی کاچی “ابوزید آباد” آران و بیدگل  

یک فعال فرهنگی و گردشگری در بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل از برگزاری نخستین جشنواره کاچی در شهر ابوزید آباد به مناسبت شب یلدا خبرداد و گفت: در حال رایزنی برای ثبت ملی این غذای سنتی هستیم.

طاهره شاهین در گفتگو با کسب فردا- با اعلام این خبر، اظهارکرد: این جشنواره فرهنگی برای نخستین بار در شهر ابوزید آباد بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل و در یک اقامتگاه سنتی و آموزشی در تاریخ  چهارشنبه 29 آذرماه امسال برگزار می‌شود.

وی کاردست جمعی مردم برای پخت کاچی در شب یلدا را از اهداف این برنامه عنوان و تاکیدکرد: کاچی نوعی غذای سنتی و کهن در بخش کویرات است که قصد داریم آن را از خطر فراموشی حفظ نماییم.

این فعال گردشگری با بیان اینکه در حال رایزنی برای ثبت ملی “کاچی ابوزید آباد” هستیم، افزود: کشک،گوشت، آرد ذرت، پیاز از مواد اصلی این غذا است که تمام این مواد از داخل منطقه تامین می‌شود.

شاهین یاد‌آوری‌کرد: این کاچی وقتی پخته شد در یک سینی بزرگ مسی ( یا مجمعه) ریخته می‌شود و آن را به صورت دست جمعی می‌خورند که نشان از همدلی بین مردم است.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register