رئیس اتاق اصناف خمینی‌شهر: استفاده از تخصص اصناف موجب رونق گردشگری خمینی‌شهر می‌شود/ ایجاد بازارچه صنایع‌دستی ضروری است  

رئیس اتاق اصناف شهرستان خمینی‌شهر گفت: مسئولان از تجارب و تخصص مدیران اصناف این شهرستان برای توسعه صنعت گردشگری و افزایش اشتغال استفاده کنند.

عباسعلی مسیبی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: توسعه توریسم در هر منطقه، شهر و یا روستا، موجب  رشد گردش مالی، رونق بازار و افزایش نرخ اشتغال می‌شود که خوشبختانه در این شهرستان زمینه‌های متنوع تاریخی و طبیعی زیادی برای جذب گردشگران وجود دارد.

وی تصریح‌کرد: البته بحث رونق توریسم موضوعی کلان در سطح کشور است و اصناف نمی‌توانند به تنهایی در آن تحول ایجاد کنند به عبارت بهتر هماهنگی بین نهادهای صنفی، دولتی و … در این عرصه ضروری است.

این مقام صنفی، تاکیدکرد: تاکنون به عنوان مدیران اتاق اصناف در این شهرستان، در شهرداری خمینی‌شهر جلساتی برای توسعه بهتر توریسم برگزار کرده‌ایم، که این تعداد نشست اندک را کافی تمی‌دانم، بنابراین جلسات تخصصی در این زمینه را با تمامی ادارات دولتی افزایش می‌دهیم.

مسیبی با اشاره به تراکم بالای جمعیت در خمینی‌شهر گفت: فعالان صنفی این شهرستان دارای تخصص‌های ارزشمند و تجارب گوناکونی هستند که قطعا استفاده از نظرات روسای اتحادیه‌های مربوط می‌تواند مسئولان را در رونق گردشگری یاری کند.

وی ادامه‌داد: ظرفیت تولید غذاهای محلی و صنایع‌دستی بالاست و در سال نمایشگاه‌هایی برای فروش این محصولات برگزار می‌شود، اما معتقدم که با توجه به ظرفیت خوب تولید صنایع‌دستی در شهرستان باید مسئولان به فکر ایجاد یک بازارچه متمرکز برای فروش این کالاهای هنری باشند.

رئیس اتاق اصناف خمینی‌شهر، یادآوری‌کرد: متاسفانه هتل و اقامتگاه مناسبی در این شهرستان وجود ندارد، اما با توجه به بافت تاریخی وسیع در تمام محلات این شهرستان با توسعه خانه‌های بومگردی به عنوان یکی از بهترین روش‌های جذب توریست و افزایش درآمدهای مردمی موافق هستم.

مسیبی با اشاره به مزیت همجواری خمینی‌شهر و اصفهان، اضافه‌کرد: در حال حاضر رستوران‌هایی زیاد و با کیفیت غذای خوب فعالند که این مراکز پذیرایی را می‌توان از زیرساخت‌های خوب گردشگری شهرستان دانست.

کدخبرنگار: 711

عکسهای خبر: ارسالی از اتاق اصناف 

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register