جهانگیری خواستار شد: ادارات اصفهان سختگیری به کارآفرینان را کاهش دهند

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: بوروکراسی اداری سنگین و سختگیری‌های بی‌دلیل اداری در این استان یکی از موانع اصلی جذب سرمایه‌گذاران و رونق اشتغال است.

رسول جهانگیری در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: رشد صنعتی، کشاورزی، خدماتی و … در هر جامعه نیازمند استفاده از سرمایه‌گذاری و همچنین استفاده از پشتکار و خلاقیت افراد کارآفرین است.

وی با بیان اینکه خلاقیت و تلاش کارآفرینان موجب رشد اشتغال می‌شود، افزود: مشکلات و موانع اداری بی‌دلیل و سنگین مانع جذب این افراد در هر استان می‌شود و در چنین وضعی نمی‌توان بیکاری را ریشه کن نمود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان، تاکیدکرد: متاسفانه روند اداری کسب و کار و سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و خدماتی در استان اصفهان به نسبت دیگر مناطق ایران بسیار سخت شده است و در این زمینه شاهد بوروکراسی سنگین هستیم.

جهانگیری با بیان اینکه هرگز خواستار بی‌قانونی نیستیم، ادامه‌داد: سختگیری‌های بیش از حد در اجرای قوانین اداری نیز درست نیست درحالی که باید شرایط اقتصادی و مشکلات امروز را سنجید و حتی وضعیت سرمایه‌گذاری را تسهیل کرد.

وی با بیان اینکه حذف قوانین دست و پاگیر نیاز رونق اقتصادی استان اصفهان است، تصریح‌کرد: اساسا باید برای افراد کارآفرین به اصطلاح “فرش قرمز جذب سرمایه‌گذار ” نیز پهن کنیم تا در این زمینه به موفقیت برسیم.

این کارشناس اصناف و  بازار، گفت: ادارات در جذب و اعطای مجوز به فرد سرمایه‌گذار صنعتی یا خدماتی نباید فقط به سود مالی کوتاه مدت کسب و کار آن شخص برای نهاد خود یا جامعه نگاه کنند، بلکه باید این دیدگاه عوض شود، زیرا ممکن است که طرح آن شخص کارآفرین در بلند مدت اشتغالزایی زیادی در استان ایجاد کند.

جهانگیری، یادآوری‌کرد: در دوره چهارم شورای شهر اصفهان که شخصا یکی از اعضای آن بودم، قوانینی برای حذف انواع عوارض ساخت و ساز شهرداری از هتل و اقامتگاه‌ها به تصویب رسید که موجب جذب سرمایه‌گذاران در این زمینه زیرساختی مهم شد.

وی با اشاره به افزایش مراکز اقامتی و پذیرایی اصفهان در سال‌های اخیر، افزود: شرایط اقتصادی خاصی در این استان حاکم است و زیرا دچار  بحران خشکسالی در بخش کشاورزی و رکود در زمینه صنعت هستیم، و بارها اعلام کرده‌ایم که توسعه توریسم تنها راهکار ایجاد اشتغال و رونق کسب کار مردمی است.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register