خلیلی ورزنه خبرداد: آغاز فصل اول گردشگری ورزنه/ “توریست‌های آفتاب”،علاقه‌مندان کویر ورزنه هستند

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعت ورزنه از شروع فصل اول گردشگری ورزنه با ورود تدریجی مسافران خبرداد و گفت: بیشترین موج حضور توریست‌ها در این شهر در ایام نوروز است. 

رضا خلیلی ورزنه در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ورزنه در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی زیادی قرار گرفته است و هر سال در دو نوبت بهار و پاییز شاهد حضور گسترده آنان در این شهر کهن هستیم.

وی ادامه‌داد: فصل اول گردشگری ورزنه از نیمه دوم اسفندماه تا آخر اردیبهشت سال بعدی و فصل دوم نیز در پاییز است،که بیشتر مسافران برای بازدید به این شهر در این دو دوره زمانی می‌آیند.

این کارشناس، اضافه‌کرد: البته در ماه‌های خیلی گرم و سرد سال گردشگران کمتری مراجعه می‌کنند که می‌توان به حضور توریست‌های تخصصی مانند ستاره شناسان در شب‌های تابستان در دل کویر ورزنه اشاره نمود.

خلیلی ورزنه با بیان اینکه فصل اول گردشگری این شهر آغاز شده است، تصریح‌کرد: البته ورود توریست‌ها در ورزنه در روزهای آخر اسفند به آرامی آغاز شده و در تعطیلات نوروزی بیشترین حجم مسافران به ورزنه می‌آیند که اکثرا گردشگران داخلی هستند.

وی یادآوری‌کرد: هر سال از نیمه فروردین تا آخر اردیبهشت ماه ورود گردشگران داخلی تا حدی اندک و عادی می‌شود، اما توریست‌های خارجی در این فاصله زمانی افزایش چشمگیر می‌یابند، و در نهایت با شروع گرمای خردادماه تا آغاز پائیز تعداد مسافران بسیار کم خواهد شد.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعت ورزنه، اضافه‌کرد: البته از 15 فروردین تا آخر اردیبهشت علاوه بر مسافران خارجی اردوهای دانش آموزی زیادی به ورزنه می‌آیند.

گردشگران اروپایی،شیفتگان کویر ورزنه

خلیلی ورزته، یادآوری‌کرد: سه استان اصفهان، فارس و یزد مثلث طلایی گردشگری در ایران مشهور هستند که شهر کهن ورزنه در این میان جایگاه خاصی پیدا کرده و قطعا شاهدیم که یکی از دلایل علاقه گردشگران برای سفر به این شهر وجود کویر بکر آن است.

وی اظهارکرد:گرشگران خارجی به ویژه از کشورهای اروپایی و نیز ساکنان مناطق گرمسیر و پرباران علاقه زیادی به تفریح در کویر ورزنه نشان می‌دهند که به اصلاح به آنان” توریست‌های آفتاب” نیز گفته می‌شود.

این کارشناس با بیان اینکه مردم این کشورها در نواحی پرباران و با نور آفتاب ضعیف زندگی می‌کنند،ادامه‌داد: این گروه از مسافران از چنین محیط بیابانی و نور زیاد خورشید لذت می‌برند، همچنین شیفته تماشای لحظه طلوع و غروب و نیز آسمان شب کویر هستند.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register