۱۴ نوع میوه جدید تا پایان امسال معرفی می‌شود

رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی گفت: طی چند ماهه اخیر پنج رقم جدید محصول باغی از سوی این موسسه معرفی شده و ۱۴ رقم دیگر نیز از انواع میوه های معتدل و سردسیری تا پایان امسال معرفی خواهد شد.

به گزارش کسب فردا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، شکراله حاجی وند، اظهارکرد : این پنج رقم معرفی شده شامل دو رقم انگور و سه رقم زردآلو است.

وی افزود : ۱۴ رقمی که توسط پژوهشکده میوه های معتدل و سردسیری این موسسه تحقیقاتی در دست معرفی است شامل دو رقم گیلاس، شش رقم زرد آلو، دو پایه انگور، دو رقم سیب و دو رقم جدید فندق می شود.

این مقام مسئول با بیان این که موسسه تحقیقات باغبانی دارای هفت پژوهشکده است، گفت: این پژوهشکده ها شامل پژوهشکده میوه های معتدل و سردسیری، سبزی و صیفی، چای، مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری، گل و گیاهان زینتی، پسته و همچنین خرما و میوه های گرمسیری است و یکی از مهمترین این پژوهشکده ها به لحاظ اهمیت و سطح زیر کشت مربوط به میوه های معتدل و سردسیری می باشد.

حاجی وند ادامه داد: پژوهشکده میوه های معتدل و سردسیری دارای ۶۱ محقق و هیات علمی است که ۹۷ پروژه تحقیقاتی مختلف از ۲۶ نوع محصول را در سراسر کشور دنبال می کند.

وی اضافه کرد: ۵۰ تولید کننده و مدیر باغبانی از ۲۲ استان دارای شرایط آب و هوایی معتدل و سردسیری از ارقام بانک ژن محصولات باغی و پروژه های تحقیقاتی پژوهشکده میوه های معتدل و سردسیری و ایستگاه های تحقیقاتی وابسته به موسسه تحقیقات علوم باغبانی بازدید کردند.

 رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی هدف از این بازدید را آشنایی و بررسی ۲۴ رقم داخلی و خارجی که قابلیت تجاری شدن دارند، عنوان کرد و گفت: این ۲۴ رقم شامل ۱۱ رقم داخلی زردآلو، انگور، به و گردو و ۱۳ رقم خارجی از محصولات مختلف به ویژه هسته داران از جمله هلو است.

انتهای پیام 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register