یک کارشناس بازار: رونق گردشگری نیازمند گفتمان ملی است/ توریسم اصفهان با نگرش‌های فعلی آینده‌ای ندارد

رییس کمیسیون اقتصادی مرکز اتاق اصناف استان اصفهان با تاکید بر اینکه رونق گردشگری نیازمند گفتمان ملی است،گفت: پیشرفت استان اصفهان در این عرصه مهم اقتصادی با نگرش‌های سنتی فعلی همخوانی ندارد و باید تحول اساسی و کارشناسی در این زمینه انجام شود.

روح الله چلونگر در گفت‌وگو و با کسب فردا- اظهار‌کرد:گردشگری درجهان امروز صنعتی بسیار تخصصی و علمی شده است ولی متاسفانه هنوز در سراسر ایران و از جمله استان پهناور اصفهان با نگرشی سنتی به آن نگاه می شود درحالی که ماندن در این دیدگاه‌های قدیمی هیچ همخوانی با رشد دادن این کسب و کار وسیع و سود آور ندارد.

وی افزود: دانش روز و تجربه بازار هیچ جای تردیدی برایمان نمی‌گذارد که ورود گسترده و برنامه‌ریزی شده جهانگردان موجب حرکت دادن شبکه وسیعی از مشاغل خدماتی و حتی کارگاه‌های تولیدی می‌شود که نتیجه آن رونق مالی تمام اقشار جامعه و افزایش نرخ اشتغال است.

این کارشناس اقتصاد اصناف، با یادآوری اینکه نقدی خرج کردن توریستها یکی از مزایای بسیار مهم این صنعت پاک است، ادامه داد: در سال‌های اخیر صنایع‌دستی دچار رکود شدیدی بود که با افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان اصفهان می‌توان شرایط را بهبود بخشید هرچند تلاش برای صادارت نیز در کنار این امر باید صورت گیرد.

چلونگر آثار کهن تاریخی، صنایع دستی، طبیعت گوناگون و …را از ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری در استان اصفهان دانست وتاکید کرد: جاذبه‌ها و مساحت برخی از کشور‌های جهان در حد یک شهرستان این استان هم نیست! اما به قدری از توریسم درآمد سالانه از جذب می کنند که ارقام کلان منتشر شده شگفت انگیز و نشان دهنده کار علمی و گروهی این جوامع در این  زمینه مهم اقتصادی است.

وی ادامه داد: برای افزایش نرخ اشتغال،درآمد ناخالص ملی، نجات از وابستگی به فروش نفت، کاهش آلودی، حفظ ذخایر آب و …چاره ای جز رها شدن از نگرش‌های سنتی و ایجاد گفتمان‌های ملی و استانی و تدوین برنامه‌های عملی کارشناسی شده برای رونق نوریسم نداریم.

رییس کمیسیون اقتصادی مرکز اتاق اصناف اصفهان،یادآوری کرد: هر سال دولت عربستان سعودی بزرگترین در‌آمدهای نفتی جهان را بدست می آورد اما این کشور قرار است در طی سال های آینده از ظرفیت سواحل خود برای جذب گردشگر استفاده کند که این امر عزم دولتمردان آن کشور برای خروج تدریجی از اقتصاد نفتی را نشان می دهد.

چلونگر یادآوری کرد: البته از زمان دولت یازدهم تا کنون سیاست کشورمان نیز به رونق جهانگردی حرکت کرده است که افزایش قابل توجه حضور گردشگران خارجی نشانگر آن است اما بحث اینجاست که نباید به همین حد دلخوش باشیم زیرا در مقیاس جهانی تازه در آغاز راه هستیم.

کد خبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register