یک فعال کارگری: افزایش خانه‌های بوم‌گردی یعنی رونق اشتغال

یک عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان اصفهان گفت: حمایت و تشویق بخش خصوصی برای مرمت و افزایش خانه های بوم‌گردی در تمام نواحی محروم استان الزامی است، زیرا زمان ماندن و تفریح گردشگران را افزایش داده و موجب بهبود نرخ اشتغال در آن مناطق می‌شود.

سید حسین طباطبایی درگفت و گو با کسب فردا- اظهار کرد: مکانهای اقامتی یکی از زیرساخت‌های مهم در جذب گردشگران است که همواره در سال‌های اخیر بر کمبود هتل‌های مدرن به ویژه در استان اصفهان سخن گفته اند هرچند که این نظرات درست است اما ساخت هتل پنج ستاره در همه جای یک استان نیاز نیست و صرفه اقتصادی هم ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از جهانگردان به شب‌گذرانی درخانه های خشتی روستاها علاقه دارند‌‌،افزود: مرمت خانه های بوم‌گردی به ویژه در نواحی محروم روستایی استان با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوص باید با جدیت دنبال شود زیرا زمان ماندن و تفریح گردشگران را در این نواحی افزایش داده و به دنبال آن مشاغل خدماتی رشد می کند.

این فعال صنف کارگری، با بیان اینکه توریست‌ها به غذاهای محلی علاقه زیادی دارند و یادآوری کرد: برای مثال جهانگردان خیلی نان سنتی پخته شده در تنورهای گِلی قدیمی را دوست دارند بنابراین افزایش حضور آنان موجب رونق این نانوایی‌ها می‌شود که به دنبال آن حداقل  برای پنج تا 10 نفر از افراد همان روستای محروم در پای هر تنور شغل ایجاد می‌شود.

کد خبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register