کشت قراردادی اولویت وزارت جهاد کشاورزی است/ تغییر الگوی کشت به سمت دانه های روغنی و غلات

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از مهمترین مباحث زراعت کشت قراردادی است، تاکید کرد: اگر قرار است کشت قراردادی انجام شود باید حتماً با کشاورز قرارداد بسته شود و در این خصوص کلیه امکانات و ملزومات در اختیار خود کشاورز قرار خواهد گرفت.

به گزارش کسب فردا – به نقل از خبرگزاری ایلنا و به نقل ازنقل از وزارت جهاد کشاورزی ، سید جواد ساداتی نژاد به نقش تولید بعنوان وظیفه اصلی در وزارت جهادکشاورزی تاکید و بازار را ضامن بقای تولید پایدار دانست و گفت: تولید، خط قرمز وزارت جهادکشاورزی است با توجه به وضعیت دنیا همه تلاش ما باید در راستای تقویت و کاهش وابستگی برای امنیت غذایی کشور باشد.

وی یکی از مهمترین مباحث زراعت را کشت قراردادی عنوان و تاکید کرد: کشاورزی قراردادی باید اصالت داشته باشد و کشت قراردادی باید به معنای واقعی صورت گیرد.

وزیر کشاورزی افزود: اگر قرار است کشت قراردادی انجام شود باید حتماً با کشاورز قرارداد بسته شود و در این خصوص کلیه امکانات و ملزومات در اختیار خود کشاورز قرار خواهد گرفت.

ساداتی نژاد سالجاری را سال اول اجرای کشت قراردادی دانسته و افزود: با توجه به وسعت عملیات و انجام کامل کشت گندم به صورت قراردادی در سال جاری، مسائل و مشکلات پیش خواهد آمد، لذا محوری ترین کار برگزاری جلسات تنگاتنگ و هماهنگی با کشاورزان قبل از شروع فصل کشت است.

زمان طلایی تغیییر الگوی کشت

وی تصریح کرد: دومین مسئله با اهمیت و ضروری، موضوع الگوی کشت است که با توجه به شرایط حساس دنیا و هماهنگی ما با سیاست های روز دنیا اجرای الگوی کشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: با توجه به شرایط جهانی هیچ وقت بهتر از حال حاضر الگوی کشت قابلیت و ظرفیت اجرا نداشته و می‌توان گفت الان زمان طلایی برای اجرای الگوی کشت است. در این خصوص باید کشت محصولات آب بر را به کشت دانه های روغنی، غلات و محصولات استراتژیک تغییر دهیم.

ضرورت اهمیت به کود و بذر مرغوب

ایین مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها گفت: دیمزارها در بخش کشاروزی فراموش شده‌اند، بنابراین تولید در دیمزارها باید مورد تاکید باشد.

وزیر جهاد کشاورزی به اهمیت و نقش بذر در کشت قراردادی و بر لزوم استفاده از بذر باکیفیت و مرغوب جهت انجام کشت قراردادی تاکیدکرده و ادامه داد: باید شرکت های بذری در خصوص کیفیت بذور دقت و نهاد های نظارتی موضوع را بررسی کنند.

وی به اهمیت کود مصرفی در کشاورزی اشاره کرده و افزایش سقف مکانیزاسیون را جهت انجام کشت قراردادی الزامی دانست.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register