کشت گلخانه‌ای اصفهان در حال توسعه است

معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه سالانه گلخانه‌ها توسعه می‌یابند، گفت:  کشاورزی سنتی به علت نبود شرایط مناسب کشت گلخانه‌ای در برخی مناطق استان هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری کسب فردا- محمدمهدی حداد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، اظهار کرد: محصولات گلخانه‌ای استان شامل سبزی و صیفی‌جات از جمله دو مدل گوجه فرنگی زیتونی و ساده، انواع فلفل و خیار است.

وی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی کشور و استان، تبدیل کشاورزی سنتی به مدرن و گلخانه‌ای لازم است، افزود: در بخش‌هایی که دارای اقلیم و زمین مناسب است، کشاورزان خودجوش به احداث گلخانه مبادرت می‌ورزند و کشت گلخانه‌ای را به زمینی ترجیح می‌دهند.

معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطر نشان کرد: گلخانه‌های استان از استانداردهای جهانی و تکنولوژی روز برخوردار است، هم‌چنین میانگین تولید گلخانه‌ها نسبت به برخی از کشورها مطابق با استاندارد جهانی است، به عنوان نمونه نسبت به خاورمیانه و آفریقا و بخش‌هایی از اروپا عملکرد بهتری داریم، اما کشورهای فرانسه و آمریکا در سطح بالاتری قرار دارند.

حداد با بیان اینکه تنها بخش خصوصی به حیطه گلخانه وارد شده است، ادامه داد: زیرساخت‌های احداث گلخانه به اندازه کافی وجود دارد و هر کجا شوری و بی‌کیفیتی آب مانع نشود، می‌توان گلخانه احداث کرد. دولت نیز 80 درصد هزینه را با تسهیلات بانکی با نرخ 14.5 درصد و با بازپرداخت هفت ساله به متقاضیان کشت گلخانه‌ای ارایه می‌دهد.

وی با بیان اینکه مشکلی در تولید محصولات کشاورزی در کشور و استان وجود ندارد، افزود: کشاورزان از مزایای کشت گلخانه‌ای آگاهی دارند و در تلاش هستیم کشت گلخانه‌ای توسعه یابد.

معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: کشاورزی سنتی هم‌چنان به علت عدم شرایط مناسب کشت گلخانه‌ای در برخی مناطق ادامه دارد. کشت گلخانه‌ای محدودیت در کمیت و کیفیت منابع دارد. کمیت یک بخش است، اما کیفیت منابع موضوع مهم‌تری است. اقلیم‌های خیلی گرم یا خیلی سرد، آب شور و خاک با املاح نامناسب مانع این نوع کشت هستند.

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register