کارگاه‌های محلی ظرفیت گردشگری است

 

رییس اتحادیه صنف حوله‌بافان شهرستان خمینی‌شهرگفت: کارگاه‌های صنعتی کوچک در محلات اصفهان و شهرهای اطراف آن ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر است زیرا در دنیای پیشرفته امروز کار با دستگاه‌های بالای 40 سال گذشته برای توریست‌ها جذابیت دارد!

مصطفی رضایی درگفت و گو با خبرنگار کسب فردا- اظهار کرد: حوله‌بافی حرفه‌ای تخصصی در خمینی‌شهر است که فقط کارگاهای آن در محله “آدریان” وجود دارد، البته در دهه 1350 کارگران با دستگاه‌های چوبی دستی حوله می بافتند اما در اواخر همان دهه با انجام تغیراتی روی ماشین‌های پارچه بافی، دستگاه‌هایی حوله‌بافی درست کردند.

وی ادامه داد: محله “آدریان” در خمینی‌شهر به همراه شهر تبریز دو قطب معروف حوله‌بافی کشور هستند که چند سال اخیر با مشکلات گوناگون اقتصادی مواجه شده‌اند بنابر این معتقدم جذب گسترده گرشگران به استان و رونق گردشگری محلات مختلف هر شهر از دو نظر بر کسب و کار اثر مثبت دارد.

این فعال صنف حوله بافی، تصریح کرد: حوله‌کالایی مصرفی است و یکی از مشتریان آن نیز هتل‌داران هستند و با افزایش گردشگران فروش به هتل‌ها زیاد می شود از طرف دیگر با ایجاد غرفه ها و مغازه‌های خاص می‌توان به روش مستقیم به فروش بیشتر دست یافت.

رضایی تاکید کرد: برخی صنایع خرد و کارگاهی، همانند صنایع‌دستی در دل یک یا تعداد کمی از محلات شهر‌ها قرار دارد و در همه جایی نمی‌توان آنرا مشاهده کرد، پس تماشای کارگاه‌های حوله بافی و مراحل تولیدی این کالا از بافت تا رنگرزی، بسته‌بندی آن هم عمدتا با دستگاه‌های از 40 تا 50 سال گذشته برای گرشگران داخلی و خارجی جاذبه زیادی خواهد داشت.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register