یک کارشناس تاکیدکرد: ورزنه نیازمند” شرکت تعاونی گردشگری” است

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعت ورزنه، تاکید کرد: ایجاد شرکت تعاونی گردشگری در این شهر کهن الزامی است، زیرا نیازمند ساماندهی قانونی مشاغل خدمات توریسم در ورزنه هستیم. 

رضا خلیلی ورزنه در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: گردشگری در سال‌های اخیر در این شهر به دلیل جاذبه‌های تاریخی و طبیعی رونق نسبی گرفته و مشاغلی خدماتی گوناگونی نیز در این راستا بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه بیشتر زمان حضور مسافران در این منطقه به اوایل بهار و پاییز محدود می‌شود، تاکیدکرد: معتقدم باید یک “شرکت تعاونی گردشگری” در ورزنه ایجاد شود تا به صورت قانونمند به ساماندهی کسب و کارهای مربوط به توریسم بپردازد.

این کارشناس با بیان مثالی ادامه‌داد: علاقه توریست‌های داخلی و خارجی به تماشای کویر ورزنه افزایش یافته است و برخی افرادکشاورز به دلیل خشکسالی  بیکار شده‌اند و اقدام به خرید شتر یا لوازم موتوری کویر نوردی برای استفاده مسافران نموده اند، همچنین عده‌ای هم برای کسب درآمد تاکسی خریده‌اند.

خلیلی ورزنه، اضافه‌کرد: هیچ نظم و و نرخ و قانونی برای گرفتن کرایه یا سایر موارد خدمات توریستی در ورزنه مشاهده نمی‌شود که این معضل را در زمان شلوغی حضور مسافران بیشتر مشاهده می‌کنیم و هر کسی با دادن نرخی دلخواه دنبال جذب مشتری است.

وی یادآوری‌کرد: البته ایجاد شرکت تعاونی گردشگری مشکلات اداری و مالی خودش را دارد اما به هر حال از  حمایت قانونی خوبی در بحث تعاونی‌ها در کشور برخوردار هستیم.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register