الهیاری خبر داد : هشت اثر تاریخی در چادگان و ابیانه ثبت ملی می شود

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، امروز و در نشست شورای ثبت ملی آثار تاریخی استان اصفهان از تهیه پرونده ثبتی 7 اثر تاریخی در روستای ابیانه و یک اثر تاریخی در شهرستان چادگان جهت ثبت ملی این آثار خبر داد.

به گزارش کسب فردا و به نقل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون الهیاری با تاکید بر لزوم ساماندهی ورود انبوه گردشگران به روستای ابیانه، اظهار کرد: تلاش می کنیم با تدوین طرح جامع گردشگری روستای ابیانه، از یکسو از آثار منحصر به فرد تاریخی این روستا حفاظت کرده و از سوی دیگر به دنبال بهره مندی هر چه بهتر گردشگران از آثار تاریخی و جاذبه های منحصر به فرد طبیعی این روستای تاریخی می باشیم.

وی تاکید کرد: در راستای حفاظت از میراث گران سنگ و غنی روستای ابیانه ،در نشست امروز وضعیت 7 اثر تاریخی در این روستا که داخل عرصه ثبتی ابیانه می باشند بررسی و با اکثریت آراء طرح تهیه پرونده این آثار جهت ارسال به شورای عالی ثبت ملی آثار تاریخی کشور به تصویب رسید.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، تصریح کرد:کارشناسان ارشد شورای ثبت آثار تاریخی استان اصفهان بر اساس این مصوبه ،پرونده های خانه های تاریخی “حکیم زاده”،” میرزائی”(ماه پری)،” ابوالقاسمی”،” حسن نعیمی”،” میرزائی” و همچنین بنای تاریخی” چهار صفه خانقاهی” و” مسجد یوسمان” را جهت ثبت ملی این آثار تهیه خواهند کرد.

الهیاری تصریح کرد: در نشست امروز وضعیت خانه تاریخی “علی قلی” نیز در شهر چادگان بررسی و طرح تهیه پرونده آن جهت ثبت ملی به تصویب رسید.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register