دبیر انجمن برنج کشور: نیازی به واردات برنج نداریم / تولید بیش از دومیلیون تن در سال جاری

دبیر انجمن برنج کشور میزان تولید برنج در سال جاری را حدود دو میلیون و ٢۵٠ هزارتن اعلام کرد و گفت: برای تنظیم بازار شب عید نیاز به واردات نداریم و مشکل بازار عدم نظارت است
به گزارش کسب فردا- جمیل علیزاده شایق در گفتگو با خبرنگار مهر میزان تولید برنج در سال جاری را حدود دو میلیون و ٢۵٠ هزارتن اعلام کرد و گفت: با توجه به تولید خوبی که داشتیم، واردات چندان پر رونق نبود به طوری که در شش ماه امسال حدود یک میلیون و ١٠٠ هزارتن برنج وارد شد.

وی با بیان اینکه قرار بود دولت به وارد کنندگان برنج ارز ۴٢٠٠ تومانی برای واردات برنج بدهد، افزود: اما این اتفاق رخ نداد در نتیجه واردکنندگان نیز اقدام به واردات نکردند چون واردات با ارز آزاد برای آنان به صرفه نیست، بنابراین این مساله نیز به کاهش واردات کمک کرد.

دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده کمک می کند تا برای شب عید مقداری برنج وارد شود، گفت: به اعتقاد ما میزان تولیدی که انجام شده با میزان واردات شش ماهه و وارداتی که قبلا انجام گرفته، برای شب عید کافی است.

شایق تصریح کرد:بنابراین نیازی به واردات برنج برای شب عید نیست و انبارها از برنج داخلی و هم از برنج خارجی پر است.

وی تاکید کرد: تنها مشکلی که ما داریم فقط نظارت است که هیچکس نتوانسته آن را حل کند. متاسفانه بازار بی ناظر است و این مساله نه تنها درباره برنج بلکه درباره همه چیز اتفاق می افتد.
انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register