وزیر نیرو خبر داد: نصب کنتور هوشمند برق برای مشترکان غیر خانگی تا تابستان

وزیر نیرو گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده تا آغاز تابستان کنتور هوشمند برق برای مشترکان غیر خانگی اعم از صنعتی، کشاورزی و تجاری نصب خواهد شد.

به گزارش کسب فردا- به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از صدا وسیما – علی اکبر محرابیان اعلام کرد: تا شروع فصل تابستان تمام مصارف برق صنعتی، اداری، عمومی، کشاورزی و تجاری از طریق کنتورهای هوشمند رصد و محاسبه خواهند شد.

وی افزود: برای محاسبه مصارف برق خانگی قراردادهایی برای نصب میلیون‌ها کنتور هوشمند امضا شده است که عملیات نصب آن هم به زودی آغاز خواهد شد.

وزیر نیرو گفت: کنتورهای جدید خانگی، حجم کوچک و امکانات و فن‌آوری بالایی دارد که اطلاعات مشترکان برق از طریق یک مودم هر ۱۵ دقیقه ارسال و یک مبادله دائم دو طرفه اطلاعات بین مرکز توزیع برق و مصرف کننده برقرار می‌شود.

محرابیان ادامه داد: برای مصرف کننده این کنتورها بسیار مناسب است و می‌تواند در ایام مختلف مصرف برق خود را محاسبه و کنترل کند.

وی درباره قیمت کنتورها گفت: قیمت کنتورها در بخش غیر خانگی با توجه به میزان مصارف، متفاوت است، اما در بخش خانگی، کنتورها با یک قیمت کمی توسط کنتور سازهای داخلی در اختیار مشترکان قرار داده خواهد شد.

وزیر نیرو درباره نصب کنتور هوشمند افراد پرمصرف بیان کرد: در نصب کنتور این افراد نیز تسریع خواهیم کرد.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register