یک مقام مسئول اعلام کرد: نرخ رشد جمعیت فلاورجان کاهش یافته است

رئیس شورای اسلامی شهر فلاورجان گفت: نرخ رشد جمعیت در این شهر به نسبت سال‌های گذشته کاهش یافته که یکی از دلایل مهم آن رواج فرهنگ تک فرزندی است.

علیرضا کیانی در گفتگو با کسب فردا اظهارکرد: شهرستان فلاورجان از نظر تراکم جمعیت در ایران در رتبه دوم و بعد از شهرستان از خمینی‌شهر قرار دارد، همچنین خود شهر فلاورجان دارای رتبه 229 از بین 339 شهر پرجمعیت است.

وی تصریح‌کرد: شهرستان فلاورجان از هشت شهر و بیش از 60 روستا تشکیل شده که به سه بخش “مرکزی ، قهدریجان و پیربکران” به مرکزیت شهرهای فلاورجان، قهدریجان و پیربکران تقسیم می‌شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه آخرین آمار جمعیتی به سال 95 تعلق دارد، ادامه‌داد: طبق همین آمار جمعیت شهرستان حدود 249،814 نفر اعلام شده بود که شهر فلاورجان ( 37 هزار و 704) نفر جمعیت داشت.

کیانی گفت: البته آمار جمعیتی در فلاورجان در سال  1390 حدود ( 38310 ) نفر ثبت شده بود و با مقایسه‌های آماری می‌توان دریافت که اکنون شاهد کاهش ( 1/58)  رشد جمعیت در این شهر هستیم.

وی با اشاره به سکونت ( 10928 ) خانوار در شهر فلاورجان، اظهارکرد: مهاجرت افراد بومی به مرکز استان، رواج فرهنگ تک فرزندی، افزایش طلاق و …. از عوامل اثر گذار بر کاهش جمیعت در این شهر  به نسبت شهرهای دیگر محسوب می‌شود.

امکانات بیشتر در خارج از فلاورجان

این مسئول با اشاره به فاصله نزدیک 9 کیلومتری فلاورجان با اصفهان، تاکیدکرد: یکی از عوامل کاهش جمعیت این شهر این است که عده‌ای از مردم این شهر سال‌هاست که در اصفهان و شهرک‌های مجاور آن ساکن شده‌اند و فقط برای کار و کسب هر روز به فلاورجان مراجعه می‌کنند.

کیانی یادآوری‌کرد: در مرکز استان امکانات تفریحی، فرهنگی، آموزشی و …. به نسبت فلاورجان بیشتر است که یکی از انگیزه‌های مهاجرت افراد بومی از این شهر محسوب می‌شود.

معضل اتباع خارجی 

وی گفت: البته بر طبق آمارها، شهرهای اطراف فلاورجان افزایش جمعیت داشته‌اند و از سوی دیگر با معضل ورود اتباع خارجی هم مواجه هستیم.

رئیس شورای شهر، اضافه‌کرد: البته تعداد اتباع خارجی در آمارهای شهرستان ذکر نمی‌شود، زیرا سرشماری خاص خود را دارند، همچنین جمعیت این قشر بین 15 تا 20 هزار نفر محاسبه می‌گردد که بیشتر آنان در هسته مرکزی فلاورجان سکونت دارند و به دلایل اجتماعی – فرهنگی کمتر در حاشیه شهر مشاهده می‌شوند.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register