مهابادی: اصفهان دروازه ورود گردشگران به ایران است/ ارتقای خدمات فرودگاه بین‌المللی اصفهان

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فرودگاه اصفهان را یک فرودگاه معمولی را نمی‌دانیم، این شهر دروازه اصلی ورود گردشگران به ایران و نقطه‌ای برای معرفی تمدن این سرزمین به جهانیان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رحمت‌الله مهابادی صبح امروز در حاشیه افتتاح مرکز نظارت تصویری فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اظهار داشت: ترمینال مدرن 25 هزار مترمربعی که قابلیت افزایش تا 35 هزار مترمربع را دارد در اصفهان احداث می‌شود.

وی افزود: فرودگاه اصفهان را یک فرودگاه معمولی را نمی‌دانیم، این شهر دروازه اصلی ورود گردشگران به ایران است و نقطه‌ای برای معرفی تمدن این سرزمین به جهانیان است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این که نمی‌توانیم مهمان را مجبور به ورود از یک نقطه و یک شهر دیگر کنیم، گفت: باید ببینیم گردشگر از کدام نقطه می‌خواهد وارد کشور شود و بستر را برای حضور او فرهم کنیم.

مهابادی با تأکید بر این که خیلی از توریست‌ها می آیند که اصفهان را ببینند و در کنارش به دیگر شهرها هم بروند، عنوان کرد: تمام سرویس‌های و خدمات ارائه شده در اصفهان باید با توجه به این پیش‌فرض باشد.

وی در خصوص مشارکت سرمایه گذار خارجی در پروژه احداث ترمینال فرودگاه اصفهان تصریح کرد: از یکی از سرمایه‌گذاران که جزء 10 پیمانکار بزرگ جهان است وارد مذاکره شدیم، قبول کردند که چند پروژه از جمله فرودگاه اصفهان را در ایران انجام دهند.

مهابادی با بیان این که تنها محدودیت ما در توسعه فرودگاه، در بخش نظامی است که بتوانیم عرصه لازم را برای توسعه از ارگان‌های نظامی بگیریم، ادامه داد: یک وظیه بر عهده ماست و بخشی هم مربوط به مسؤولان محلی است، تلاش ما در فرودگاهی کشور ارتباط میان تمام نهادهای مرتبط است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به سؤالی پیرامون اعتبار این پروژه یادآور شد: 120 میلیون دلار برآورد اولیه از میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه است.

وی با بیان این که نگاه ما به آینده و شروع پروژه‌های بزرگ است اما نباید از وضعیت فعلی هم غافل بود، اظهار کرد: امروز چندین پروژه به ارزش 30 میلیارد تومان در فرودگاه اصفهان یا تکمیل شدند یا شروع به کار کردند.

مهابادی تشریح کرد: افتتاح مرکز نظارت تصویری که امروز انجام گرفت بحث امنیت را در فرودگاه ارتقا داده و در کنار آن سرویس‌دهی را بهتر می‌کند؛ برای مثال بار مسافر از زمان تحویل تا بارگیری قابل مشاهده بوده و بزه را کاهش می‌دهد.

وی با تأکید بر این که تلاش داریم بعد از فرودگاه‌های مهرآباد و مشهد مقدس، فرودگاه اصفهان در رتبه‌بندی جهانی قرار گیرد، افزود: ترمینال ویژه (CIP) که از ضعف‌های فرودگاه اصفهان بود، امروز کلنگ زنی شد؛ این مکان برای مسافران ویژه داخلی و خارجی است که می‌خواهند با سرعت بیشتری تردد کنند و یا خدمات تعریف شده‌ای ک وجود دارد را دریافت کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران توسعه موتورخانه فرودگاه از دیگر پروژه‌هایی است که احداث آن از امروز شروع می‌شود؛ همچنین طرح توسعه ترمینال خارجی هم با شروع به کار از امروز پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده کامل شده و مساحت آن از 6 هزار مترمربع به 14 هزار متر افزایش یابد.

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register