یک کارشناس صنایع کوچک: فشار مالیاتی بر تولید با ” حمایت از کالای ایرانی” همخوانی ندارد

رئیس اتحادیه صنف ماشین ساز و فلز تراش شهرستان خمینی‌شهر گفت: فشار مالیاتی بر صنایع کوچک و اصناف تولیدی با شعار “حمایت از کالای ایرانی همخوانی ندارد.

سید کمال مدنی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: خرید و حمایت از کالای ایرانی بدون تردید منجر به رونق گسترده اشتغال در سراسر کشور می‌شود، اما برای رسیدن به این هدف رفع موانع تولید و فرهنگسازی خرید جنس داخلی از طریق تبلیغات رسانه ملی موثر است.

وی افزود: وقتی جنس یا قطعه‌ای خوب و برند تولید می‌شود باید تولید کننده آن کالا بداند که در یک بازار رقابتی کشوری و جهانی است و سطح کیفی این جنس نباید متوقف شود، بلکه باید دوام داشته باشد یا در طول سال بهتر شود.

این کارشناس صنایع کوچک، ادامه‌داد: ضعف اجرایی اصناف، افزایش هزینه‌های تولید، تجهیزات فرسوده، فشارهای مالیاتی، واردات بی‌رویه، نداشتن مواد اولیه خوب و … تا رفع نشود نمی‌توان در شعار “حمایت از کالای ایرانی” به نتیجه رسید.

مدنی گفت: ماشین آلات فرسوده در کشور نمی‌تواند جنس با کیفیت و با توان رقابت با کالای خارجی تولید کند، همچنین ورود اجناس قاچاق و ارزان به تولید، تلاش و بازار فروش صنعتگر داخلی ضربه می‌زند و باید جلوی آن گرفته شود.

وی تاکیدکرد: فشار مالیاتی بر اصناف تولیدی و صنایع کوچک هیچ همخوانی با حمایت از کالای داخلی ندارد، در حالی که برخی افراد فرارهای بزرگ مالیاتی دارند و باید از آنان مالیات گرفت و در جامعه عادلانه توزیع نمود.

رئیس اتحادیه صنف ماشین ساز و فلز تراش خمینی‌شهر، اضافه‌کرد: اتحادیه‌های صنفی به ویژه در اصناف تولیدی باید از نظر علم مدیریتی، آموزش و … بروز شوند و از سوی دیگر قوانین کشوری اختیارات اجرایی آنان را افزایش دهد، زیرا این موارد بر رونق کیفی تولید و افزایش نرخ اشتغال موثر است.

مدنی تصریح کرد: بدون مواد اولیه خوب جنس با کیفیت تولید نمی شود و باید بهترین مواد اولیه تولید و یا به کشور وارد شود تا صنعتگران بتوانند با استفاده از آن کیفیت کالای خود را افزایش دهند.

وی در پایان یادآوری‌کرد:رسانه ملی هم باید برنامه‌هایی بسازد که مردم به خرید کالاهای داخلی تشویق شوند.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام  

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register