یک مسئول صنفی کارگران نانوایی: فروش نان بدون شناسنامه کارشناسی نیست/ نظارت بهداشت بر پخت منازل بیشتر شود

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران نانوایی‌های ایران گفت: تولید و فروش نان بدون شناسنامه کارشناسی نیست بلکه باید نظارت اداره بهداشت بر پخت و عرضه نان‌ داخل منازل که در فروشگاه‌های مواد غذایی بدست مردم می‌رسد، بیشتر شود.

علی یزدانی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: نان مهمترین ماده خوراکی در جامعه ایران است که معتقدم در پخت آن باید آرد باکیفیت استفاده شود همچنین رعایت بهداشت محیط کار و نانوایان با جدیت کنترل گردد.

وی تاکیدکرد: تولید و عرضه نان بدون شناسنامه کارشناسی نیست و دستگاه‌های نظارتی مانند اداره بهداشت باید در جلوگیری از فروش این گونه نان جدیت نشان دهند.

این فعال کارگری در اصفهان، یادآوری‌کرد: البته پخت نان در تمام مغازه‌های نانوایی زیر نظر ادارت بهداشت استانی و شهرستانی است، که سلامت آن تردیدی وجود ندارد، اما باید نظارت بر پخت و عرضه نان‌ داخل منازل که در فروشگاه‌های مواد غذایی بدست مردم می‌رسد، بیشتر شود.

یزدانی تصریح‌کرد: مشاهدات و گزارش‌ها نشان می‌دهد که تولید نان در خیلی از منازل، باغ‌ها و مکان‌هایی از این دست در شرایط بهداشتی انجام نمی‌شود و اساسا برخی از نانوایان از مواد افزودنی مانند زردچوپه برای تغیر رنگ و حتی جوش شیرین برای تخمیر استفاده می‌کنند که اصلا مورد تائید نیست.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران نانوایی‌های ایران ،گفت: نان پخته شده در منازل باید داری بسته‌بندی و کد شناسایی باشد و سپس به فروشگاه‌های مواد‌غذایی و سایر مکان‌های مجاز عرضه شود تا مردم نسبت به تولید و عرضه بهداشتی آن مطمئن شوند.

یزدانی ادامه‌داد: یکی از دلایل گسترش نانوایی‌های خارج از نظارت بهداشت در مکان‌های مخلف مانند حومه شهر اصفهان و نواحی روستایی را ناشی از بیکاری در جامعه می‌دانم که موجب گرایش جوانان به سمت این شغل شده است.

وی گفت: در سال گذشته (1396) حدود 600 واحد صنفی مجاز نانوایی در شهر اصفهان اضافه شده اما عقیده دارم که این تعداد بیشتر است، زیرا خیلی از نانوایی‌های غیر مجاز در خانه‌ها، باغ‌ها و …را حساب نکرده‌اند.

کد خبرنگار: 711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register