نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان: ظرفیتهای گردشگری،ثروت تمام نشدنی ایران است

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی گردشگری در ایران ثروتی عظیم و تمام نشدنی است به شرط آنکه با سرمایه‌گذاری درست از این توانمندی‌ها استفاده خوبی برای رونق توریسم انجام دهیم.

مصطفی رناسی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعت گردشگری یکی از بهترین راهکارهای خروج اقتصاد کشور از وابستگی به فروش نفت است، زیرا ورود گسترده توریست‌ها موجب تزریق حجم زیادی از پول نقد در بازارهای مختلف می‌شود.

وی گفت: افزایش ورود گردشگران علاوه بر رونق مشاغل خدماتی باعث رشد تولیدات در صنایع بزرگ و کوچک و حتی بخش کشاورزی نیز می‌گردد، بنابراین از این ظرفیت مهم اشتغالزایی نباید غفلت کنیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، تصریح کرد: ثروت‌های بسیار عظیم و غنی در سرزمین پهناور ایران شامل منابع نفت و گاز، معادن وسیع، مناظر گوناگون طبیعی و بناهای تاریخی است که بخشی از این نعمت‌ها خدادادی و دسته‌ آخر میراث ارزشمند نیاکانمان محسوب می‌شود.

رناسی یادآوری‌کرد: جایگاه ایران جزو 10 کشور برتر جهان از نظر برخورداری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های گوناگون گردشگری است.

وی تاکید‌کرد: ظرفیت‌های توریسم در کشورمان در صورت سرمایه‌گذاری و استفاده درست و اصولی، ثروتی بی‌پایان و تمام نشدنی است درحالیکه نفت و منابع معدنی با فروش مصرف زیاد روزی به پایان خواهد رسید، بنابراین باید قدر استعدادهای گردشگری طبیعی و تاریخی ایران را بیشتر بدانیم.

این کارشناس صنعت و تجارت، ادامه‌داد: اعتقاد دارم که تحریم بر صنعت گردشگری نیز تاثیر منفی می‌گذارد، زیرا وقتی روابط سیاسی کشور با جهان دچار تنش باشد تبلیغات منفی، ایجاد هراس و فشارهای سیاسی برای منع ورود توریست به کشورمان اعمال می‌شود که منجر به کاهش ورود مسافران خارجی خواهد شد.

رناسی با بیان اینکه باید تبلیغات جذب توریست از کشورهای همسایه افزایش یابد، اظهارکرد: کشورهای بزرگ و کوچک زیادی در دو منطقه خاوریانه و آسیای میانه وجود دارند که درآمد مردم برخی از آن ممالک مانند کشورهای نفت خیز عربی حوضه خلیج فارس زیاد است، بنابراین جذب این گروه از گردشگران به ایران را باید جدی بگیریم.

وی افزود: توریست‌های خارجی وقتی وارد ایران می‌شوند قطعا شرایط فرهنگی و اجتماعی کشورمان را پذیرفته و طبق آن رفتار می‌نمایند، اما از طرف دیگر مدیران مشاغل گردشگری و شهروندان نیز باید به فرهنگ توریست‌ها احترام بگذارند و از سختگیری‌های خارج از قانون که موجب دلزدگی مسافران می‌شود، دوری نمایند.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register