یک کارشناس و مشاور صنایع کوچک: ضعف بازاریابی و فروش،مشکل اصلی صنایع کوچک اصفهان است
مشاور شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان تاکیدکرد: عدم سرمایهگذاری و فعالیت درست در مراحل بازاریابی، تبلیغات و فروش، مشکل اصلی صنایع کوچک در این استان است.
حجت سلمانیزاده در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: آمار بیکاری استان اصفهان در رتبههای اول کشوری قرار دارد، زیرا که اصفهان یک استان صنعتی است و در شرایط رکود اقتصادی، بخش صنعت مهمترین بخشی است که دچار رکود میشود، بنابراین نرخ بیکاری آن نیز افزایش زیادی مییابد.
وی افزود: واحدهای بزرگ و کوچک صنعتی زیادی در شهرکهای صنعتی استان اصفهان وجود دارد، ولی در حومه اصفهان و برخی مراکز شهرستانها کارگاههای خرد زیادی بکار مشغول هستند، هرچند تا قبل از بروز مشکلات و رکود تولید در یک دهه قبل تعداد این بنگاههای کوچک بیشتر بود.
این کارشناس، تصریحکرد: طبق پژوهشها به این نتیجه رسیدیم که مشکل اصلی فعالان صنایع کوچک در این استان به عدم توجه و سرمایهگذاری در سایر حلقههای زنجیره ارزش به ویژه در بازاریابی و فروش باز میگردد.
سلمانیزاده ادامهداد: به بیان بهتر و در صورت توان مالی، صاحبان این کارگاهها محصولات خوبی تولید میکنند، اما در مرحله بازایابی، تبلیغات و فروش ضعف دارند.
وی با بیان اینکه منکر اثر منفی رکود اقتصادی بر صنایع کوچک نیستم، تاکیدکرد: متاسفانه در بحث فروش و بازاریابی اجناس بیشتر روشهای قدیمی در کارگاههای کوچک اصفهان حاکم است، که تغییر ندادن این روشها به نفع کسب و کار این گروه نیست.
مشاور شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان، یادآوریکرد: در حال حاضر تهران مرکز اصلی تجارت و عرضه کالا در کشور شده است، زیرا که فعالان بازار دراین شهر بزرگ از روشهای بسیار گوناگون و جدید برای فروش محصولات صنعتی و خدماتی استفاده میکنند و این امر در اصفهان نیز باید نهادینه شود.
سلمانیزاده گفت: تجارت الکترونیک و نقش فضای مجازی در معرفی محصولات واحد صنعتی تاثیر زیادی در جذب مشتریان دارد، بنابراین ورود دقیق و گسترده صنعتگران اصفهانی در این عرصه، امری اجتناب ناپذیر است.
کدخبرنگار: 711
انتهای پیام
بدون ديدگاه