یک کارشناس صنعت و تجارت: صادرات محوری مشکلات صنایع کوچک را رفع می‌کند

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مشکلات صنایع کوچک صرفا با خرید ماشین‌آلات جدید رفع نمی شود، بلکه در کنار آن باید صادرات محوری و دانش مدیریت در دستور کار قرار گیرد.

مصطفی رناسی در گفتگو با کسب فردا اظهار کرد: برای رفع معضلات محیط زیست و رونق تولید صنایع کوچک در کشور باید از تمامی ظرفیت‌های صندوق ذخیره ارزی، سرمایه‌گذاری خارجی، دانش مدیریت صنعتی، برنامه‌های صادرات محور و … استفاده کنیم.

وی تاکیدکرد: انجام هر کدام از این موارد به تنهایی هرگز موجب رونق کسب و کار صنایع نمی‌شود، زیرا برای موفقیت در تولید کالا و حفظ محیط زیست نیازمند اجرای فعالیت‌های مالی و علمی هماهنگی هستیم.

این کارشناس صنعت و تجارت، ادامه‌داد: فرسودگی بالای ماشین‌آلات صنعتی در ایران علاوه بر کاهش کیفیت، هزینه و سرعت تولید اجناس، زیان‌ و انواع آلودگی زیست محیطی نیز دارد که این مشکلات فقط با نوسازی و تجهیز دستگاه‌ها رفع می‌شود.

رناسی تصریح‌کرد: صاحبان بنگاه‌های خرد و متوسط توان مالی برای نوسازی دستگاه‌های خود را ندارند و باید از محل صندوق ذخیره ارزی به آنان تسهیلات کم بهره برای واردات ماشین‌های صنعتی مدرن داده شود، چرا که این قشر با وام بانکی فعلی با نرخ سود 20 تا 30 درصدی هرگز نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی در این عرصه، اظهارکرد:کارگاه‌های کوچک صنعتی در بیشتر شهرهای ایران پراکنده هستند و مدیرت آنان نیز سنتی است که باید تجمیع شده و روش اداره آنها نیز مدرن و بروز گردد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان اضافه‌کرد: مشکلات صنایع کوچک فقط با خرید ماشین‌های جدید رفع نمی شود بلکه باید موانع صادراتی آنان نیز برطرف گردد تا بتوانند کالای خود را در خارج به فروش انبوه برسانند زیرا در غیر این صورت پیشرفتی نخواند کرد.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register