رناسی عنوان کرد: صادرات ایران به کشورهای همسایه باید تقویت شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: روابط اقتصادی و صادرات کالا از ایران به  کشورهای همسایه باید تقویت شود، زیرا بدون عمل به این امر هرگز در زمینه تجارت در بازارهای جهانی موفق نمی‌شویم. 
مصطفی رناسی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: صادرات محوری را باید با فروش تولیدات به کشورهای همسایه خودمان تقویت کنیم، زیرا وقتی نتوانیم به بازارهای همسایگان جنس صادر نمائیم قطعا توان صادرات به اروپا و سایر مناطق جهان را نیز نخواهیم داشت.
وی افزود: بازار همسایگان ایران به کشورهای آسیای میانه، قفقاز ،خاورمیانه تقسیم می‌شود و برای صادرات قوی به این سرزمین‌ها قطعا باید روابط سیاسی خوب و بدون تنش برقرار کنیم تا به دنبال آن تجارت شکوفا هم ایجاد شود.
این کارشناس و مسئول اتاق بازرگانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان پهناور اصفهان دارای شهرک‌های صنعتی زیادی است که این وضعیت در دنیای امروز ظرفیت خوبی برای جذب توریست‌های تخصصی صنعت محسوب می‌شود.
رناسی تاکیدکرد: البته بیشتر صنایع بزرگ و کوچک اصفهان نمی‌تواند برای مردمان و فعالان اقتصادی کشورهای پیشرفته مانند آلمان، ژاپن و… جذابیتی داشته باشد، زیرا که در آن کشورها کارخانجات بسیار مدرنی وجود دارد و بیشتر تجهیزات صنعتی در ایران قدیمی است.
وی یادآوری کرد: البته صنایع خاص و بزرگی مانند مجتمع فولاد مبارکه و نظایر آن می‌تواند جذب کننده توریست‌های کشورهای صنعتی باشد زیرا فن‌آوری‌های مدرن در آن طراحی و ایجاد شده است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، گفت: بیشتر کشورهای آسیای میانه، قفقاز و خاورمیانه توان صنعتی بالایی ندارند، بنابراین با ایجاد تورهای گردشگری تخصصی برای بازدید دانشجویان و فعالان اقتصادی این کشورها از شهرک‌های صنعتی استان اصفهان موافق هستم.
کدخبرنگار: 711
انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register