شناسایی ۱۰۰ روستا با قابلیت توسعه گردشگری در اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان گفت: پس از بررسی ظرفیت‌های گردشگری روستاهای استان در ۲۴ شهرستان و ۸۰۰ دهستان۱۰۰ روستا با قابلیت توسعه گردشگری در اصفهان شناسایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری کسب فردا- فریدون الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: استان اصفهان دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری است که می‌تواند در جذب گردشگران بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه در طول چندین سال گذشته توجه به جاذبه‌های بوم‌گردی بسیار موردتوجه قرار گرفته است، افزود: در طول سال‌های گذشته ۲۳ روستای هدف گردشگری در استان شناسایی و شاخصه های گردشگری در این روستاها توسعه یافته است.

توسعه متوازن گردشگری در تمام نقاط استان مورد توجه است

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان با اشاره به روند خوب توسعه گردشگری و تاکید بر توسعه متوازن آن در تمام نقاط استان تاکید کرد: در این بررسی متوجه شدیم که تعداد روستاهای دارای قابلیت گردشگری در استان بسیار بیشتر از میزان تعیین شده است و تمامی ظرفیت‌های روستاهای استان در ۲۴ شهرستان و در ۸۰۰ دهستان بررسی شدند.

شاخصه‌های مورد بررسی در روستاهای هدف گردشگری

الهیاری ادامه داد: در این بررسی‌ها قابلیت های گردشگری طبیعت، وضعیت بافت تاریخی روستا، بررسی آثار تاریخی و ارزش آنها، وضعیت صنایع دستی و هنرهای سنتی اعم از تعداد کارگاه‌ها و تعداد هنرمندان، راه‌های دسترسی روستا، اقلیم روستا و استعداد روستا در زمینه توسعه زیر ساختهای گردشگری مانند اقامتگاه بوم‌گردی مدنظر بوده است.

وی  اضافه کرد: بدین ترتیب پس از بازنگری در شاخصه‌های تعیین روستاهای هدف گردشگری استان، ۱۰۰ یکصد روستا با این قابلیت شناسایی شدند.

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register