شناسائی ۸۰۰ محوطه باستانی در استان / شناسائی و بررسی ۴۰۰ محوطه باستانی تا پایان سال

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از شناسائی ۸۰۰ محوطه باستانی و شناسائی و بررسی ۴۰۰ محوطه باستانی تا پایان سال در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، عصر روز گذشته فریدون اله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با همراهی ناصر طاهری معاون میراث فرهنگی استان و با حضور محسن جاوری مدیر میراث فرهنگی شهرستان کاشان از موزه ملی کاشان بازدید کرد.

در این بازدید، او از نمایشگاه یافته های کاوش های باستان شناسی در محوطه باستانی اشترک و جوشقان که از روستاهای بخش مرکزی (دهستان کوهپایه) شهرستان کاشان به شمار می رود بازدید به عمل آورد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در حاشیه این بازدید تاکید کرد: هم اینک کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در شناسائی های اولیه خود، ۸۰۰ محوطه باستانی را در پهنه استان اصفهان شناسائی کرده اند، لکن تلاش داریم تا برنامه ریزی های متقن و علمی، ۴۰۰ محوطه را تا پایان سال ۱۳۹۶ به صورت قطعی شناسائی کرده و کار بررسی آنها را آغاز کنیم.

اله یاری همچنین تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد که این محوطه های باستانی در برخی مناطق استان به صورت متراکم وجود دارند، بگونه ای که در منطقه فریدن بزرگ تاکنون بیش از ۵۰ محوطه باستانی شناسائی شده، همچنین در جنوب استان و در محدوده شهرستان سمیرم نیز بیش از ۳۰ محوطه باستانی کشف شده است.

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register