رئیس شورای شهر فلاورجان: سرمایه‌گذاران صنعت توریسم جذب فلاورجان می‌شوند/ گردشگران علاقه‌مند غذاهای سنتی شهرستان هستند

رئیس شورای اسلامی شهر فلاورجان گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صنعت گردشگری را برای رونق اقتصادی و اشتغال جذب شهرستان فلاورجان خواهیم کرد.

علیرضا کیانی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: شهرستان فلاورجان به مرکزیت شهر فلاورجان دارای آبادی‌های زیادی است که در حوضه زنده‌رود قرار دارد و جاذبه‌های فراوان تاریخی، طبیعی و کشاورزی در آن مشاهده می‌شود.

وی افزود: پل معروف و تاریخی “وَرگان” ( متعلق به عصر صفوی) تنها پل دو قوسی در کشور است که آن را بر روی زاینده‌رود ساخته بودند و هنوز بر روی آن تردد می‌شود، همچنین در قدیم در کنار آن آسیاب آبی و کاروانسرایی وجود داشت که متاسفانه دیگر اثری از آن نیست.

این مسئول با اشاره به وجود پل تاریخی” بابا محمود” در بخش “پیربکران” گفت: بیشتر آثار تاریخی شهرستان در این بخش قرار دارد، همچنین مسجد جامع” اُشترجان”( اشترگان) نیز اثری است که قدمت آن را در حدود ( 1200 ) سال می‌دانند.

کیانی یادآوری‌کرد: البته عده‌ای از پژوهشگران معتقدند که طبق برخی اسناد این مسجد زیبا به دوران قبل از اسلام تعلق داشته و به عنوان پرستشگاه مطرح بوده است.

کبوترخانه‌های مزارع، جاذبه اکوتوریسم

وی گفت: برج‌های کبوترخانه زیادی در مزارع و روستاهای شهرستان فلاورجان وجود دارد که جاذبه مهمی اکوتوریستی محسوب می‌شود، البته تعداد این سازها در قدیم بیشتر بود و تعداد زیادی از آن به مرور زمان خراب شده ولی در سال‌های اخیر در برخی مناطق برج‌ها را مرمت و بازسازی کرده‌اند.

رئیس شورای شهر فلاورجان، اضافه کرد: در مزارع روستای “هویه” برج‌های زیبایی قرار دارد، همچنین روستایی به نام ” چهاربرج”  نیز در شهرستان وجود دارد که کبوترخانه‌های آن مرمت شده است.

افزایش بازدید گردشگران

کیانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شغل بیشتر مردم شهرستان فلاورجان دامداری و کشاورزی است که با توجه به خشکی زاینده‌رود دچار مشکل شده‌اند، البته در شهر فلاورجان مردم در صنایع بزرگ فولادی،کارخانجات صنعتی و بازار فعال هستند.

وی ادامه‌داد: قطعا برای رونق اقتصادی شهرستان و به ویژه شهر تاریخی فلاورجان نیازمند جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های صنعت توریسم هستیم تا به دنبال آن وضعیت اشتغال هم بهتر شود.

این مقام مسئول از بازدید پنج هزار گردشگر از سراسر شهرستان در ایام نوروز امسال(1397) خبرداد و افزود: توریست‌های ایتالیایی و فرانسوی زیادی از فلاورجان بازدید کردند و خوشبختانه روند مسافرات گردشگران به این شهرستان به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته است.

توسعه پارک ساحلی در کنار زاینده‌رود

کیانی با بیان اینکه جریان زاینده‌رود عامل اصلی زیبایی و جذب توریست به فلاورجان است، گفت: متاسفانه چند سالی است که شاهد خشکی این رود هستیم، اما به هر حال برای جذب گردشگران تلاش می‌کنیم.

وی از اجرای طرح حاشیه‌سازی و ایجاد پارک در کنار زاینده‌رود خبر داد و گفت: مطالعات این پروژه انجام شده است و برای اجرای آن نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار هستیم.

رئیس شورای شهر فلاورجان، تصریح‌کرد: در این طرح حدود دو کیلومتر از پل تاریخی “وَرگان” تا پل “توحید” به صورت یک پارک ساخته می‌شود که وجود آن را زمینه خوبی برای جذب گردشگران می‌دانم.

هتل سازان حمایت بانکی شوند

کیانی تاکیدکرد: متاسفانه فاقد هتل و هرگونه مکان اقامتی هستیم و حتی یکی از هتل سازان برای ساخت هتل تمایل نشان داد ولی سیستم بانکی از وی حمایت نکرد!!

وی گفت: البته قصد داریم دو منزل تاریخی در این شهر را به خانه بومگردی برای اسکان توریست‌ها بدل کنیم و در هر صورت برای ساخت مراکز اقامتی تلاش خواهیم نمود.

این مسئول یادآوری‌کرد: البته نزدیکی فلاورجان به اصفهان و همچنین وجود اردوگاه تفریحی و اقامتی شهید بهشتی “شهر ابریشم” را از عوامل تاثیرگذار بر عدم ساخت مراکز اقامتی در مرکز شهرستان می‌دانم.

کیانی گفت: منطقه نمونه گردشگری” قلعه سرشیر” در بخش پیربکران نیز از امکانات پذیرایی و اقامتی خوبی برخوردار است.

وی اظهارکرد: غذاهای سنتی در فلاورجان مورد توجه توریست‌های خارجی قرارگرفته که اگر این مسافران به صورت مداوم در طول سال به شهرستان سفر کنند تعداد زیادی از زنان خانه‌دار به پخت غذای محلی مشغول شده و کسب درآمد خواهند کرد.

 همکاری خوب بین مسئولان شهرستان 

این مقام مسئول از تشکیل دفتر سرمایه‌گذاری در راستای جذب فعالان بخش خصوصی از داخل و خارج شهرستان برای عمران شهر فلاورجان خبر داد و گفت: از ابتدای دوره پنجم این دفتر تاسیس شد.

کیانی گفت: خوشبختانه بین نماینده مجلس در شهرستان و همچنین تمامی مسئولان اداری ارشد تعامل و همکاری خوبی برقرار است و با این رویه در توسعه اقتصادی و عمرانی به نتایج خوبی خواهیم رسید.

گفتگو : کامران صباغی کسب فردا

عکسهای خبر دریافتی است 

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register