جهانگیری انتقادکرد: زیرساخت اقتصادی مالیات ارزش افزوده مناسب نیست/ کاسبان مالیات می‌دهند،جریمه هم می‌شوند!

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: زیر ساخت‌های اقتصادی کشور برای گرفتن مالیات ارزش افزوده مناسب نیست.

رسول جهانگیری در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: قطعا اصناف به پرداخت دیون خود به نهادهای دولتی در زمان رونق کسب و کار باور دارند ولی در شرایط رکود فعلی از مسئولان توقع داریم که با فشارهای مالیاتی غیر منطقی کسالت و رکود را به بازار تحمیل نکنند.

وی با بیان اینکه این اقدامات نسجیده از جانب مسئولان نشاط بازار را می‌گیرد، تصریح کرد: مالیات ارزش افزوده در کشورمان کارشناسی دقیق نشده و در مرحله آزمون و خطا قرار دارد، چونکه زیرساخت‌های اقتصادی آن در جامعه مناسب نیست.

این مقام صنفی با بیان اینکه مجلس گرفتن مالیات بر ارزش افزوده را باز هم مصوب کرده است، گفت: در این زمینه به کاسبان خیلی ظلم می‌شود، زیرا ادارات مالیاتی وارد پروندهای سال‌های 89 تا 90 کاسبان شده‌اند و علی الراس جریمه‌های میلیونی تحمیل می‌کنند!

جهانگیری با اشاره به رکود و درآمد پایین اصناف، افزود: متاسفانه فعالان صنفی مدام بین راهروهایی ادارات دارایی و هیات‌های حل اختلاف آن رفت و آمد می‌کنند تا ثابت شود این جرایم اشتباهی وضع شده است!

وی ادامه داد: عجیب است که اصناف مالیات می‌دهند و حوضه‌های مالیاتی به دلیل نبود شفافیت نپذیرفته و آنان را جریمه نیز می‌کنند! و شرایط به نحوی است که شاهدیم بیشتر مراجعه و رسیدگی به هیات‌های حل اختلاف به مالیات ارزش افزوده تعلق دارد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با یادآوری اینکه این نوع مالیات باید از مصرف کننده گرفته شود، اظهارکرد: مردم نیز در این شرایط اقتصادی توان پرداخت ندارند، از سوی دیگر در برخی صنوف بقدری این ارقام مدام تحمیل و از مصرف‌کننده دریافت شده که در نهایت مبلغ مالیات ارزش افزوه از اصل ارزش مالی کالا بیشتر هم می‌شود.

جهانگیری گفت: بهتر بود که مالیات ارزش افزوده از اصنافی گرفته می‌شد که زیرساخت بهتری در شرایط اقتصادی کنونی دارند.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register