یک کارشناس صنایع‌دستی: زنده‌ رود منبع خلاقیت هنرمندان اصفهان است

نایب رییس اتحادیه صنف صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: جریان آب زنده‌رود همواره منبع انرژی، الهام و خلاقیت هنرمندان صنایع دستی بوده است و خشکی آن تاثیر منفی بر جذب توریست و کاهش فروش آثار هنری دارد.

 احمدرضا روزدار در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: زنده‌رود در طول تاریخ موجب رشد کشاورزی، سرسبزی باغات، پاکیزگی هوا، رونق بازار و زیبایی اصفهان بوده است و مردم این شهر وابستگی روحی و علاقه خاصی به جریان آب در آن داشته و دارند.

وی با اشاره به خشکی این رودخانه در سال‌های اخیر گفت: مردم برای رهایی از مشکلات زندگی ماشینی به کنار این زاینده‌رود می‌آمدند و از جاری بودن آب در آن لذت برده و خستگی خود را رفع می‌کردند، ولی متاسفانه امروز چنین نشاطی وجود ندارد.

این مقام صنفی، تصریح‌کرد: تجربه نشان می‌دهد که هنرمندان صنایع‌دستی عشق زیادی به این رودخانه دارند و همواره سعی کرده‌اند که با انرژی و الهام گرفتن از وجود زنده‌رود آثار خود را خلق کنند، زیرا طبیعت سازی در این حرفه‌های کهن اهمیت زیادی دارد.

روزدار، ادامه‌داد: تعدادی از مشاغل صنایع‌دستی نیز مستقیم از آب زنده‌رود استفاده می‌کردند که می‌توان به تولید پارچه‌های قلمکاری اشاره نمود، زیرا در مرحله تثبیت رنگ، آن را در کنار رودخانه شتسشو می‌دادند که این امر نیز یک جاذبه دیدنی برای گردشگران بود.

وی زاینده‌رود را از ارکان مهم جذب توریسم به اصفهان دانست و تاکیدکرد: قطعا جاری بودن آب در رودخانه اثر بیشتری بر جذب گردشگران و رونق بازار کالاهای صنایع‌دستی دارد.

نایب رییس اتحادیه صنف صنایع‌دستی اصفهان یادآوری‌کرد: برای نمونه شخصا مشتریانی دارم که زمان مسافرت و خرید در این شهر را در زمان باز بودن آب در زنده‌رود قرار می‌دهند.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register