یک فعال صنفی کارگران عنوان کرد:  رونق صنایع‌دستی،اشتغال پایدار در اصفهان را افزایش می‌دهد

عضو هیات مدیره کانون ‌انجمن‌های ‌صنفی‌ کارگران ‌استان اصفهان،گفت: سرمایه‌گذاری برای توسعه صنایع‌دستی نرخ اشتغال پایدار در این استان را افزایش می‌دهد اما این امر بدون حمایت جدی دولت از تولید و صادرات این کالاها امکان پذیر نیست.

سیدحسین طباطبایی درگفتگو با کسب‌فردا-اظهارکرد: صنایع‌دستی، ظرفیت و میراث تاریخی ارزشمند از گذشتگان در این استان است که اگرسرمایه‌گذاری مناسب بر روی آن صورت گیرد نرخ اشتغال پایدار را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع‌دستی بدون جذب توریست هرگز به نتیجه نمی‌رسد، افزود: اساسا بیشتر جهانگردان وقتی وارد شهری می‌شوند به خرید این کالاهای هنری اقدام می‌کنند اما بحث اینجاست که قیمت برخی از این اجناس در اصفهان برای آنان گران است.

این فعال صنف کارگری، اضافه‌کرد: معتقدم که متولیان صنفی و دولتی مربوط باید برنامه‌ریزی انجام دهند تا این محصولات ارزان‌تر فروخته شود زیرا این امر اثر تبلیغ خوبی برای جذب مشتری داخلی و خارجی در دراز مدت خواهد داشت همچنین از بحث حمایت صادراتی نیز نباید غافل شویم.

طباطبایی،تاکیدکرد: پرداخت تسهیلات و دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری برای ساخت کارگاه‌ها و یا توسعه مشاغل خانگی صنایع‌دستی باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد زیرا تجربه نشان داده است که در این حرفه‌ها با صرف هزینه‌های اندک کارگران بیشتری بکار مشغول می‌شوند و دچار بسیاری از مشکلات مالی و اداری واحدهای صنعتی بزرگ نیز نخواهند شد.

وی با اشاره به وجود معضلات بیکاری‌صنایع، بحران آب،آلودگی‌هوا در استان اصفهان‌، اظهار‌کرد: صنایع دستی نیاز به مصرف زیادآب و مشکل آلودگی محیط زیست ندارد و از نظر اقتصادی نیز هزینه ایجاد مشاغل آن زیاد نیست اما فقط حمایت از تولید و صادرات آن باید اهمیت داده‌ شود.

عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان، یادآوری‌کرد: جوامع روستایی با بحران خشکی مزارع ، بیکاری و مهاجرت و … مواجه شده‌اند پس با توجه به مزیت‌های یاد شده باید روی توسعه صنایع‌دستی در این مناطق باید برنامه‌ریزی شود.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register