عشوریون عنوان‌کرد: مشکلات صنعت با سخنرانی و بخشنامه حل نمی‌شود/ افزایش نرخ “بیکاری پنهان” در اصفهان

رئیس اتحادیه صنف خدمات فنی ماشین‌آلات سنگین استان اصفهان گفت: مشکلات صنعت کشور با بخشنامه و سخنرانی حل نمی‌شود، بلکه رونق تولید نیازمند ایجاد اندیشه واحد در سطح مدیران دولتی و صنفی است.
اکبرعشوریون در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: مشکلات صنعت کشور با بخشنامه و سخنرانی رفع نمی‌شود بلکه به اجرای اقدامات کارشناسی و جدی توسط دولت نیازمند هستیم.
وی افزود: برای رسیدن به این هدف به یک انقلاب فکری در تمام اقشار جامعه اعم از مدیران دولتی و مسئولان صنفی در صنایع بزرگ و کوچک نیاز داریم تا به اندیشه‌ای واحد برای رونق تولید دست پیدا کنیم.
این مقام صنفی ادامه‌داد: متاسفانه در استان اصفهان دچار نوعی بیکاری پنهان هستیم به این معنا که افرادی مغازه و یا کارگاه‌های صنعتی ایجاد کرده‌اند، اما از شروع تا پایان کار روزانه درآمدی بدست نمی‌آورند و فقط وقت خود را بیهوده تلف می‌کنند.
عشوریون افزود: علت این امر رکود در وضعیت اقتصادی کشور است که متاسفانه امسال به نسبت سال قبلی وضعیت بدتری را شاهد هستیم.
وی گفت: هر روز تعدادی از فعالان رسته‌های صنفی با مراجعه به این اتحادیه صنفی، جواز کسب خود را باطل وکارگاه‌های را تعطیل می‌کنند که دلیل اصلی آن رکود در بازار کشور است و این ابطال پروانه‌ها به نسبت سال گذشته نزدیک 10 درصد افزایش نشان می‌دهد.
این کارشناس صنعت، تصریح‌کرد: یکی از مشکلات این صنف افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه است، برای مثال تراشکاران دنده‌های فلزی، اول سال قیمت جنس تولیدی خود را بر مبنای نرخ فولاد حساب کرده و با مشتری خود قراداد ثبت می‌کنند، اما چند ماه بعد قیمت ورق‌های فولادی گران می‌شود که محاسبات مالی آنان دچار مشکل می‌گردد.
اراده‌ای برای کاهش سود بانکی وجود ندارد!
عشوریون اظهارکرد: بارها قشر تولید کننده سراسر ایران و به ویژه استان اصفهان از نرخ 18 درصدی سود بانکی انتقاد کرده اند، زیرا این رقم را مغایر با سیاست‌های حمایت از تولید می‌دانند، اما هیچ مسئولی تاکنون اراده جدی برای کاهش سود بانکی از خود نشان نداده است.
وی ادامه‌داد: صنایع کوچ اصفهان تمایلی به گرفتن بسته حمایتی اعلام شده برای اصناف نشان ندادند، زیرا نرخ بهره بالا و مشکلات اداری در سیستم بانکی آنان را در این مورد دلسرد کرده است.
کدخبرنگار: 711
انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register