جهانگیری: رونق اقتصادی مشکل چک برگشتی را حل می‌کند

رییس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: رکود اقتصادی و کاهش توان خرید مردم دربازار یکی از عوامل اصلی افزایش چک‌های برگشتی است.

رسول جهانگیری در گفتگو با کسب فردا اظهارکرد: اصناف و شبکه بازار شاهرگ جریان اقتصادی در هر شهری هستند، بنابراین بهبود درآمد این قشر گسترده، موجب رونق در کسب و کار در هر منطقه خواهد شد.

وی با بیان اینکه چک برگشتی از مشکلات اصلی اصناف شده است، افزود: البته آمار رسمی در اختیار ندارم، اما بر اساس گزارش‌های رسیده شاهد افزایش چک‌های برگشتی هستیم که دلیل اصلی آن را ناشی از رکود اقتصادی و کاهش توان خرید مردم می‌دانم.

رییس اتاق اصناف اصفهان،تصریح‌کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقریبا تمام اصناف با این مشکل مواجه‌اند اما بیشتر بحث چک برگشتی مربوط به عمده فروشان بزرگ مانند: مواد غذایی، خوارو بار، تامین کنندگان مواد اولیه صنایع کوچک و …مربوط می‌شود.

جهانگیری ادامه‌داد: در صنفی مانند مشاوران املاک و مسکن نیز رکود و مشکلات همچنان وجود دارد که معضل چک‌های برگشتی نیز تا حدودی مشاهده می‌گردد.

وی اظهارکرد: برنامه‌های کلانی در کشور وضع شده که به مرور زمان موجب رونق اقتصادی را در آینده می‌شود و به تدریج شاهد رفع مشکل چک برگشتی نیز رفع خواهیم بود.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register