سخنگوی شورای شهر دُرچه خبرداد: رایزنی برای تحویل فاضلاب دُرچه به نیروگاه “اسلام‌آباد”/ آبیاری غرقابی درختان فضای سبز متوقف می‌شود

سخنگو و نایب رئیس شورای شهر دُرچه اصفهان از رایزنی و تفاهم برای تحویل فاضلاب این شهر به نیروگاه اسلام‌آباد خبرداد وگفت: روش آبیاری غرقابی درختان فضای سبز متوقف و آبیاری قطره‌ای جایگزین آن می‌شود.  

اکبرجزینی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: وضعیت آب استان اصفهان به دلیل خشکی زنده‌رود و کاهش بارندگی‌ها شرایط وخیمی دارد، بطوریکه ذخیره منابع آب شرب را نیز به خطر انداخته است.

وی از برگزاری جلسات مدیران سازمان آب منطقه‌ای استان با مدیران شهری دُرچه خبر‌داد و گفت: آب آشامیدنی مردم این منطقه از چاه‌های فلمن با عمق زیاد تامین می‌شود که حجم آن به دلیل قطع جریان زاینده‌رود کاهش یافته است.

سخنگوی شورای شهر با یادآوری همجواری منطقه درچه به این رودخانه گفت: مدیران سازمان آب منطقه‌ای اصفهان قصد دارند برای تامین آب شرب اصفهان از منابع چاه‌های عمیق در مزارع “ولاشان و دینان” (از توابع درچه) استفاده کنند، ولی به دلیل مشکلات منابع آب و محیط زیست فعلا مانع از انجام آن شده‌ایم.

جزینی با اشاره به قرار داشتن نیروگاه” اسلام‌آباد” در این منطقه، ادامه‌داد: این نیروگاه فعلا با مشکل کمبود آب چاه‌های فلمن منطقه مواجه است و با توجه به نیاز توربین‌های آن به استفاده از آب، تفاهم‌هایی برای استفاده از پساب شهری درچه در آن کارخانه بزرگ تولید برق شده است.

وی تصریح‌کرد: طبق توافق قرار است کارخانه‌ای برای تصفیه پساب یا فاضلاب شهری درچه در نیروگاه اسلام‌آبادساخته شود و بعد از تصفیه پساب‌ها، بخشی از آب بازیافتی به نیروگاه و حجمی نیز در اختیار مصارف شهری درچه مانند فضای سبز قرار گیرد و البته اگر مازادی هم داشت به بخش کشاورزی داده شود.   

این عضو شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود تاکیدکرد: بر اساس قوانین جدید توسعه چمن در پارک‌ها باید متوقف شود، همچنین آبیاری درختان دیگر غرقابی نخواهد بود و درصدد هستیم به صورت قطره‌ای آن را انجام دهیم.

جزینی افزود: برای آبیاری چمن پارک‌ها، درختان بین بلوارهای خیابان و … قطعا از آب چاه‌های شهرداری استفاده می‌کنیم، اما اگر روش آبیاری را تغییر ندهیم موجب کاهش این منابع آبی خواهد شد.

کدخبرنگار:711   

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register