جزینی تاکید‌کرد: “دُرچه” نیازمند ایجاد شهرک صنایع کارگاهی است/ مالیات بازاریان‌ دُرچه صرف توسعه همین شهر شود

رئیس شورای شهر دُرچه اصفهان تاکیدکرد: ایجاد یک شهرک یا ناحیه صنعتی برای ساماندهی و متمرکز نمودن مشاغل کارگاهی و  نیز حفظ طبیعت مزارع این شهر ضروری است و مسئولان اداری شهرستانی و استانی باید در این زمینه همکاری کنند.

اکبر جزینی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: بازار شهر درچه با توجه به جمعیت و موقعیت آن در اصفهان فعالیت خوبی دارد، اما فعالان آن زیر مجموعه اتاق اصناف شهرستان خمینی‌شهر هستند.

وی افزود: اصناف درچه مالیات و عوارض گوناگونی درطول سال به ادارات این شهرستان واریز می‌کنند که معتقدیم باید این ارقام در خود شهر درچه دریافت و صرف توسعه و عمران آن شود، اما در بحث جدا شدن اصناف این شهر از شهرستان خمینی‌شهر موانع قانونی وجود دارد.

رئیس شورای شهر با اشاره به فعالیت حدود 300 واحد نانوایی مغازه‌ای و خانگی در شهر درچه گفت: نان این شهر به یک برند در استان تبدیل شده است و مغاره‌ها و رستوران‌های زیادی از اصفهان خریدار این محصول خوراکی هستند، زیرا کیفیت بالایی دارد.

جزینی ادامه‌داد: برخی مشاغل درچه مانند پولک و نبات‌سازی و حوض‌سازی نیز در استان اصفهان دارای جایگاه خاصی هستند، همچنین کارگاه‌های تولیدی بافندگی و فلزکاری و … به صورت پراکنده در سطح شهر و نیز در مناطقی مثل “کوچه بافندگان” و “کوی علی‌آباد” مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت سازندگان گوم و بلوک‌های سیمانی در مسیر خیابان درچه به فلاورجان گفت: برای متمرکز کردن فعالیت کارگاه‌های صنعتی و همچنین حفظ زمین‌های کشاورزی از تغیرات کاربری در این شهر، ایجاد یک شهرک یا ناحیه صنعتی در منطقه درچه ضروری است.

این مقام مسئول با اشاره به آمادگی شهرداری و شورای‌شهر برای انجام این امر، تصریح کرد: البته ادارات جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در شهرستان خمینی‌شهر و استان اصفهان، و همچنین مشاغل کارگاهی در شهر درچه نیز باید در این زمینه همکاری نمایند.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register