جزینی اعلام‌کرد: دامداری‌های “ولاشان” باید متمرکز شوند/ افزایش تخریب “کبوترخانه‌ها ” با ساخت بی‌رویه دامپروی‌ها

نایب رئیس و سخنگوی شورای شهر دُرچه اصفهان با انتقاد از افزایش تخریب کبوترخانه‌های ولاشان گفت: متمرکز کردن دامداری‌ها در یک مکان، بهترین راهکار برای جلوگیری از ساخت و ساز بی رویه آغل‌های دامی در بین مجموعه برج های کبوترخانه ولاشان است.
اکبر جزینی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: منطقه دُرچه برج‌های کبوترخانه‌های زیادی دارد که بیشترین و معروفترین آن در بین مزارع محله “ولاشان” قرار گرفته ولی متاسفانه حالت طبیعی این سایت کشاورزی -گردشگری در معرض خطر نابودی است.
وی تاکیدکرد: متاسفانه هر هفته شاهد ساخت و سازهای جدید در اطراف این کبوترخانه ها هستیم که از یک طرف منظره اکوتوریستی آن را مخفی و نابود کرده و از سوی دیگر این وضعیت، موجب افزایش تخریب برج‌ها شده زیرا از دید عموم پنهان است.

این عضو شورای شهر، افزود: قسمتی از مزارع ولاشان در محدوده شهری نیست بلکه در حریم شهر درچه قرار دارد، بنابراین طبق قانون جهاد کشاورزی شهرستان خمینی‌شهر باید جلوی ساخت و سازهای بی‌رویه دامداری‌ها در اطراف برجهای کبوترخانه را بگیرد.
جزینی تصریح‌کرد: اگر شهرداری بخواهد آغل‌های دامی غیر مجاز را تخریب کند باید مراتب اداری مانند گرفتن حکم دادستانی را طی کند، اما جهاد کشاورزی دارای گشت و حکم سیار برای تخریب است و بهتر می‌تواند عمل نماید.
وی ادامه‌داد: یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از ساخت و ساز بی‌رویه در اطراف کبوترخانه‌ها در مزرعه گارنخود “ولاشان”، تجمیع آغل‌های دامی در قطعه زمینی دیگر در اراضی این محله است تا علاوه بر حفظ منظره توریستی این سایت گردشگری، مشکلات بهداشتی و زیست محیطی نیز رخ ندهد.
کدخبرنگار: 711
انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register