رئیس اتاق اصناف اصفهان: خرید کالای ایرانی موجب افزایش اشتغال است/ هزینه‌های تولیدکاهش یابد

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: خرید و حمایت از کالای ایرانی موجب رونق اقتصادی و افزایش نرخ اشتغال است، اما برای رسیدن به این هدف باید هزینه‌های تولید را کاهش داد.

رسول جهانگیری در گفتگو یا کسب فردا- اظهارکرد: حمایت از کالای ایرانی” نیازمند اجرای شاخصه‌هایی مانند احترام متقابل بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، داشتن عرق ملی برای خرید، کاهش هزینه‌های تولید، ساخت محصولات با کیفیت، رقابت‌پذیری در بازار و … است.

وی تصریح‌کرد: صنعتگران باید به نیازهای مشتریان احترام گذاشته و محصولات با کیفیت تولید نمایند و در مقابل مردم نیز باید به احترام قشر تولید کننده، کالای داخلی خرید کنند تا درآمد و نرخ اشتغال واحدی‌های صنفی و صنعتی کشورمان رشد کند.

این مقام صنفی با بیان اینکه داشتن “عرق ملی” انگیزه بخش خرید کالای ایرانی است، تاکیدکرد: قطعا محصول با کیفیت، باید توان رقابت در بازار داخلی و خارجی را هم داشته باید و این امر با کاستن از هزینه‌های گوناگون تولید به نتیجه می‌رسد.

جهانگیری ادامه‌داد: ماشین‌آلات فرسوده کارخانجات و کارگاه‌های کوچک مانعی در این زمینه است و باید نوسازی شوند، همچنین سود بانکی باید کاهش یابد از طرف دیگر نظام روش دریافت مالیات از اصناف و بنگاه‌های کوچک اقتصادی باید اصلاح گردد.

وی گفت: متاسفانه برخی افراد یا شرکت‌ها فرارهای مالیاتی بسیار کلانی دارند که اگر این مبالغ از آنان با جدیت دریافت شود، دیگر هیچ نیازی به فشار آوردن بر اصناف و کارگاه‌های کوچک برای دریافت مالیات نیست و این واحدهای کوچک می‌توانند رشد و توسعه یابند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان، یادآوری‌کرد: حمایت از کالای ایرانی موجب افزایش تقاضای مصرف و رونق کارخانجات داخلی می‌شود و به دنبال آن اشتغال پایدار در جامعه بوجود می‌آید.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register