خرید حمایتی زعفران از هفته آینده آغاز می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز خرید حمایتی زعفران از شنبه هفته آینده در سراسر کشور خبر داد و گفت: زعفران نگین با قیمت ۱۳ میلیون تومان و زعفران پوشال با قیمت ۱۱ میلیون تومان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

به گزارش کسب فردا – به نقل از خبرگزای  ایرنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، « کاظم خاوازی » گفت: در فرآیند خرید حمایتی،  ۳۰ درصد از مبلغ کل قرارداد در لحظه، به کشاورزان ارایه می شود و  ۷۰ درصد الباقی در سه ماه بعد به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی قیمت تعیین شده را قیمت کارشناسی سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد و اضافه کرد: گروه‌هایی که قیمت ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان برای زعفران تعیین کردند، هیچ کدام برای خرید ورود پیدا نکردند و یک سردرگرمی برای کشاورزان به وجود آورده اند.

وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: اگر همان کسانی که قیمت های یاد شده را اعلام کردند، آمادگی برای خرید داشته باشند، سازمان برنامه و بودجه، تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی با سود ۱۵ درصد در نظر گرفته است که ارایه آنان خواهیم کرد تا با همان قیمت های اعلامی، زعفران کشاورزان را خریداری کنند و عملا دولت خود را کنار خواهد کشید.

خاوازی با پیش بینی امسال تولید حدود ۵۵۰ تن زعفران در سطح کشور،ادامه داد: برای پرهیز از خام فروشی زعفران بخش صنایع وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری ورود ماشین آلات و راه اندازی کارخانه فرآوری کروسین هست.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register