خانه‌های تاریخی اصفهان اقامتگاه گردشگری می‌شوند

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از برنامه ریزی برای تغییر کاربری خانه های تاریخی اصفهان به اقامتگاه گردشگری خبر داد.

به گزارش کسب فردا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون الهیاری با اعلام این خبر گفت: اکنون و در مرحله جدید در تغییر کاربری خانه های تاریخی اصفهان، بیش از ۱۵ خانه تاریخی بعد از تغییر کاربری در سطح شهر اصفهان به بهره ‌برداری می ‌رسد.

وی با اشاره به اینکه با تمهیدات این اداره کل، سرمایه ‌گذاری در حوزه خانه‌های تاریخی در اصفهان رونق پیدا کرده افزود: هم اینک تلاش داریم در راستای حمایت از مالکین خانه های تاریخی و همچنین سرمایه گذاران بخش خصوصی تسهیلاتی در زمینه حفظ و احیای این خانه‌ها به عنوان تاسیسات گردشگری اختصاص یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه خانه‌های تاریخی اصفهان می‌توانند به افزایش ظرفیت اقامتگاه‌های سنتی اصفهان کمک کنند، افزود: در همین زمینه بزودی و در مرحله ای دیگر از تغییر کاربری خانه های تاریخی، بیش از 15 خانه تاریخی در اصفهان جهت تاسیسات گردشگری به بهره‌ برداری می‌رسد.

الهیاری گفت: در راستای حفاظت از خانه های تاریخی از یکسو و همچنین ایجاد تاسیسات گردشگری در مرکز شهر اصفهان به دلیل کمبود زمین از سوی دیگر تلاش می‌کنیم تا با جلب حمایت بانک ها و موسسات مالی اعتبارات و تسهیلات لازم را برای تغییر کاربری خانه‌ های تاریخی محقق سازیم، بنابراین در همین راستا برای هر کدام از این خانه ها تسهیلات سازمانی پیش ‌بینی شده است.

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register