رئیس شورای شهر "خالد آباد": “خالد‌آباد” را شهر بومگردی خواهیم کرد/ سرمایه‌گذاران گردشگری جذب می‌‌شوند

رئیس شورای شهر “خالدآباد” تاکیدکرد: گردشگری منبع درآمد آینده این شهر کهن خواهد شد و در این راستا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب می‌‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی شریفی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: بحران خشکسالی کشاورزی این شهر کهن را از رونق انداخته است، پس باید منبع درآمدی جایگزین پیدا کنیم، بنابراین بهترین راهکار خروج از این وضعیت توسعه صنعت گردشگری در منطقه است.

وی با یادآوری اینکه خالد‌آباد در بخش امامزاده شهرستان نطنز قرار گرفته است، گفت: خالد آباد را شهر بومگردی خواهیم کرد و خوشبختانه در این شهر حاشیه کویر مرکزی خانه‌های تاریخی زیادی وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برخی خانه‌های تاریخی این شهر حدود 150 سال قدمت دارند، اضافه‌کرد: حداقل 12 منزل قدیمی برای ایجاد بومگردی تعیین شده است که دو منزل را شهرداری خریداری کرده و در مورد تملک باقی خانه‌ها رایزنی با مالکان ادامه دارد.

حجت السلام شریفی، افزود: منزل پدری “ایرج خواجه امیری، خانه شریفی ( امام جماعت سابق شهر)، خانه های” بنایی، جعفرزاده،  سردار صولت و …” از این جمله هستند که قرار است به اماکن اقامت و پذیرایی و خانه موسیقی برای گردشگران تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه هدفمان جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه توریسم در این شهر است، تصریح‌کرد: محوطه‌های باستانی، آثار کهن معماری و کویر زیبا منطقه، ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی خوبی است که باید از آن استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر “خالدآباد”، یادآوری‌کرد: مساجد “بِیرین”، “وَرگرموئه”، “حمام صفوی توده”، خانه “آقا گل انصاری” و … بخشی آثار زیبای و کهن این شهر است که برخی از این بناها با هزینه شهرداری مورد مرمت قرار گرفته است.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register