پاکزاد اعلام‌کرد: ثبات نرخ ارز موجب امنیت روانی در تولید گوشت مرغ می‌شود

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی استان اصفهان گفت: تولید گوشت مرغ نیازمند امنیت روانی و مالی در بازار است که این امر با ثبات نرخ ارز از طرف دولت بوجود می‌آید.

بهرام پاکزاد در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: نوسانات شدید ارزی در تولید مرغ گوشتی اثرات منفی گذاشته است و دولت به هر نحو باید این وضعیت را کنترل کند.

وی ادامه‌داد: از اواخر سال گذشته قیمت سویا حدود 80 درصد و ذرت حدود 60 درصد افزایش یافته است، همچنین ویتامین‌های خوراکی در مرغداری‌ها نیز که عمدتا واردتی است با دشورای و گران‌تر از قبل خریداری می‌شود.

این کارشناس و مقام صنفی، افزود: این وضعیت نوسان ارزی، فشار مالی و روانی زیادی به تولید کنندگان گوشت مرغ در جامعه وارد کرده است که با ثبات نرخ ارز امنیت به تولید و بازار فروش باز می‌گردد.

پاکزاد با انتقاد از سردرگمی مرغداران از نداشتن اطمینان از جوجه‌ریزی، اضافه‌کرد: البته در حال حاضر مرغ زنده به قیمت 6300 تا 6500 به کشتارگاه فروخته می‌شود.

وی با یادآوری اینکه بیشتر کارگران مرغداری‌ها را افاغنه تشکیل می‌دهند گفت: افزایش شدید نرخ ارز و کاهش ارزش پول ایران موجب شده است که بخشی از کارگران افغانی از کار خود در واحدهای مرغداری دست کشیده و به کشور خود بازگردند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی اصفهان، ادامه‌داد: بیشتر این کارگران دستمزدشان را برای خانواده‌های خود به افغانستان می‌فرستند و طبیعی است وقتی ارزش پول ایران کاهش یابد کار سخت خود در مرغداری‌ها را به صرفه نمی‌دانند.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register