رُناسی اعلام‌کرد: توریسم اصفهان نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی است

نایب رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: رونق صنعت توریسم در اصفهان نیازمند سرمایه‌گذاری کلان خارجی است، اما باید این بستر این فعالیت در استان فراهم شود.

مصطفی رُناسی در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه گردشگری در استان اصفهان یک امرو ضروری است اما باید بسترها فراهم و موانع موجود رفع شود.

وی ادامه‌داد: وقتی بسترهای کسب و کار طبق استاندارهای رایج جهانی آماده شود به ترتیب کارآفرینان گردشگری اصفهانی،کشوری و خارجی، سرمایه‌گذاری کلان را برای توسعه زیرساخت‌های توریسم شروع می‌کنند.

این کارشناس تجارت، گفت: حجم منابع مالی کارآفرینان داخلی به اندازه سرمایه‌گذاران بزرگ خارجی نمی‌رسد، همچنین دسته دوم دارای روابط بین المللی و تبلیغاتی خوبی هستند که اگر فعالیت خود را در کشورمان شروع کنند از این امکانات بهترین استفاده را از یک سو برای تشویق همکاران خود به سرمایه‌گذاری بیشتر و از طرف دیگر جذب توریست به ایران خواهند نمود.

رناسی تصریح‌کرد: کشوری همانند امارات متحده عربی در چند دهه گذشته یک بیابان خشک در ساحل خلیج فارس بود اما با برنامه‌ریزی درست سرمایه‌‌های هنگفت خارجی را جذب‌کرد و در گام بعدی مزیت‌های دیدنی و با ارزشی را برای توریست‌ها خلق نمود که شاهد این پیشرفت‌ها هستیم.

وی افزود: خوشبختانه استان اصفهان نیازی به ایجاد مزیت‌های طبیعی، معماری و فرهنگی ندارد و به طور تاریخی و خدادادی از این بسترها برخوردار است، اما سایر امکانات و خدمات جدید مورد نیاز گردشگران و مسافران باید فراهم شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان، یادآوری‌کرد: البته از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی در این زمینه باید براساس نیازها و شرایط هر شهرستان در این استان استفاده کنیم تا با مشکل مواجه نشویم.

رناسی اظهارکرد: یکی از مشکلات جذب سرمایه‌گذاران جهانی به روابط سیاسی خارجی کشورمان نیز مربوط می‌شود به بیان بهتر کارآفرینان بزرگ توریسم به یک ثبات در این زمینه نیاز دارند.

وی اضافه‌کرد: محدودیت‌های  بوجود آمده برای سیستم بانکی ایران در سطح بین المللی نیز یکی از عوامل بی‌رقبتی برای حضور این کارآفرینان است.

این کارشناس گفت: فعالان بزرگ گردشگری خارجی در کشورمان ظرفیت خوبی را برای بهبود ثبات سیاسی فراهم می‌کنند، برای نمونه وقتی کارآفرینان آلمانی یا فرانسوی حجم زیادی از منابع مالی خود را در پروژه‌های گردشگری در داخل ایران هزینه کنند، برهم خوردن روابط سیاسی را به زیان خود می‌دانند.

رناسی افزود: این گروه سرمایه‌گذار همواره برای عادی شدن روابط سیاسی کشور خود با ایران تلاش خواهند کرد که این امر برای ثبات اقتصادی کشورمان سودمند است.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register