عضو شورای شهر دُرچه عنوان‌کرد: تمایل سرمایه‌گذاران گردشگری به بازسازی”کبوترخانه‌های وِلاشان”/ پلاک‌گذاری کبوترخانه‌ها ضروری است

یک عضو شورای شهر دُرچه اصفهان گفت: فعالان بخش خصوصی صنعت توریسم علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری درمجموعه” برج‌های کبوترخانه ولاشان” برای بازسازی و ایجاد یک سایت گردشگری شده‌اند.

اکبر جزینی در گفتگو با کسب فردا-اظهار کرد: قدمت برج‌های کبوترخانه” ولاشان” از دوران صفویه تا زمان حاضر می‌رسد و قصد داریم که بازسازی و مرمت این مجموعه را با مشارکت شهرداری و میراث فرهنگی شهرستان خمینی‌شهر انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ایجاد رستوران سنتی، کافه‌ها و یا بومگردی و…. در اطراف برج‌های کبوترخانه‌ها  را از راهکارهای مفید برای جذب توریست‌ها می‌دانیم، اما برای رسیدن به این هدف با مالکان این برج‌ها و مزارع اطراف آن دچار مشکلاتی هستیم.

سخنگوی شورای شهر درچه، ادامه‌داد: بارها اعلام کرده‌ایم که مالکیت کبوترخانه برای شخص محفوظ می‌ماند و حتی مجوزهای ایجاد خدمات پذیرایی به گردشگران نیز به صاحبان این بناها داده می‌شود، ولی هنوز به نتیجه نرسدیده‌ایم، زیرا متقاعد کردن این افراد دشواری‌هایی دارد.

جزینی گفت: چند فعال بخش خصوصی صنعت توریسم نیز تا کنون تمایل خود را برای بازسازی این مجموعه تاریخی کشاورزی در راستای ایجاد یک سایت گردشگری اعلام کرده‌اند.

وی تاکید‌کرد: متاسفانه  مشکل اصلی خرید زمین از مالکان است، هرچند زمین‌های کشاورزی اطراف کبوترخانه‌ها به قیمت روز خریداری می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر،افزود: البته متقاعد کردن مردم محلی در رفع این مشکلات به تلاش بیشتر شورایاران محلی و سایر فعالان مدنی در “ولاشان” نیز بستگی دارد.

جزینی با انتقاد از اینکه این برج‌ها محل تجمع معتادان شده است، اضافه‌کرد: ثبت و پلاک‌گذاری این کبوترخانه‌ها از راهکاره‌های است که مانع از تخریب تدریجی و دیگر مشکلات در این مجموعه کشاورزی – تاریخی می‌شود.

کدخبرنگار: 711

عکسهای خبر: کسب فردا 

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register