یک مسئول خبر داد:  تدوین طرح مجموعه تفریحی -گردشگری “خالدآباد”/ سرمایه‌گذاران خصوصی جذب می‌شوند

مسئول دفتر فنی شهرداری “خالدآباد” از تدوین طرح ایجاد مجموعه تفریحی- گردشگری در این شهر خبر داد و گفت: برای ساخت این مجموعه و همچنین توسعه خانه‌های بومگردی سرمایه‌گذاران خصوصی را جذب می‌کنیم.

امیر فخیمی در گفتگو با کسب فردا- اظهار کرد: طرح ساخت مجموعه تفریحی -گردشگری خالدآباد با وسعت بیش از پنج هکتار و برخوردار از امکانات گوناگون پذیرایی و اقامتی از مسافران تدوین شده است، اما برای ایجاد آن به حمایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیازمندیم که البته در این راستا رایزنی و پیگری‌هایی لازم را انجام می‌دهیم.

وی با یادآوری اینکه “خالد‌آباد” در “بخش امامزاده” شهرستان نطنز قرار دارد، تصریح کرد: این شهر بودجه عمرانی زیادی ندارد و از سوی دیگر شغل بیشتر مردم کشاورزی است که به دلیل مشکلات ناشی از بحران آب درآمد آنان کاهش یافته است.

معاون عمرانی شهرداری خالد آباد، تاکیدکرد: توسعه گردشگری بهترین گزینه برای رونق درآمد مردم این شهر است که خوشبختانه از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی خوبی در این زمینه برخورداریم.

فخیمی ادامه‌داد: شهر کهن “خالد‌آباد” خانه‌های قدیمی زیادی دارد که آن را به دو بافت فرسوده و تاریخی تقسیم کرده‌ایم، البته منازل قدیمی که استقامتی ندارد و برای سکونت خطرناک است را به هیچ عنوان نمی‌توانیم بافت تاریخی بدانیم.

وی با بیان اینکه تخریب بافت فرسوده و و نوسازی آن امری عاقلانه و قانونی است، گفت: بیش از 10 خانه تاریخی مانند: “منزل جعفر زاده، منزل پدری ایرج خواجه امیری، منزل سردار صولت، منزل شریفی و …” را شناسایی کرده‌ و قصد داریم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این اماکن را به مراکز اقامتی تبدیل نماییم.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه ایجاد زیرساخت‌های اقامتی مثل بومگردی‌ها بر جذب توریست‌ها موثر است، اظهارکرد: بخشی از این شهر دارای بافت تاریخی متمرکز و شامل:” حمام صفوی توده”، “مسجد ورگرموئه”، “خانه آقا گل انصاری” و … است که این مجموعه ظرفیت مهم فرهنگی و گردشگری شهر تلقی می‌شود.

فخیمی گفت: مالکیت برخی از این سازه‌های تاریخی با اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز است، اما در سال‌های اخیر شهرداری “خالدآباد” با تلاش زیاد به مرمت علمی و توسعه مناسب فضای اطراف آن، برای ورود گردشگران پرداخته است و البته در آینده نیز این امر ادامه خواهد یافت.

کدخبرنگار: 711

انتهای پیام

 

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register