چلونگر اعلام کرد: تجارت الکترونیک اصناف،نیازمند پژوهش جامع است

رییس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: مدیران ارشد اتاق‌های اصناف تمام استان‌ها باید پژوهشی جامع درباره آینده فضای کسب و کار مجازی و تاثیرات آن بر تمام رسته‌های صنفی را آغاز نمایند. 

روح الله چلونگر در گفتگو با کسب فردا- اظهارکرد: کسب و کار در فضای مجازی کشور با روند سریعی رشد می‌کند که وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات نیز در این زمینه بستر خوبی را فراهم کرده است، همچنین قانون نظام صنفی کشور آیین‌نامه‌های اجرایی خوب برای فعالیت در این عرصه دارد.

وی تصریح‌کرد: استان اصفهان در رتبه‌های نخست بازار مجازی کشور قرار دارد و همانطورکه شاهدیم فروش و توزیع کالاها در این فضا به طرز چشمگیری در حال گسترش است، زیرا اولا سطح بازار محدودیت فیزیکی ندارد و دوم اینکه خیلی از هزینه‌های اجاره مکان، رفت و آمد، بازدید از اجناس و … در حال حذف شدن است.

این کارشناس اصناف با بیان اینکه تا 10 سال آینده حدود 60 درصد مشاغل سنتی و مغازه‌های خطی کنار خیابان‌ها حذف خواهد شد، افزود: فروش اینترنتی پوشاک، فست فود، غذای رستوران و … و ارسال آن به درب منازل از نمونه‌های رونق این کسب و کار است.

چلونگر با بیان اینکه خدمات فنی خودرو و مشاغل نظیر آن نیز امروزه در فضای اینترنت تبلیغ می‌شود، ادامه‌داد: در مواردی مشاهده می‌کنیم که صاحبان تعمیرگاه‌ها به درب منازل مراجعه کرده و اتومبیل دچار خرابی را به تعمیرگاه می‌برند تا مالک آن با مشکل رفتن به این مراکز مواجه نباشد.

وی با بیان اینکه بیکار شدن افراد در مشاغل سنتی درصورتی که خود را با این تکنولوژی جدید منطبق نکنند امر عجیبی نخواهد بود، گفت: طبیعی است که با گسترش تجارت الکترونیک اجاره کردن یک مغازه با هزینه‌های بالای چند میلیون تومانی منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا مردم با مراجعه به فروشگاه مجازی هر جنسی را بخواند سفارش داده و بعد از پرداخت پول آن را درب منزلشان تحویل خواهند گرفت.

این مقام صنفی گفت: مدیران ارشد اتاق اصناف ایران و تمام استان‌ها باید پژوهشی جامع را درباره آینده فضای کسب و کار مجازی و تاثیرات آن بر تمام رسته‌های صنفی را آغاز نمایند و این فرصت گرانقدر را از دست ندهند، زیرا اگر در سال‌های گذشته چنین حرکتی شده بود، الان بعضی از مشاغل در حال حذف شدن نبودند.

چلونگر مشاغلی مانند: تاکسی تلفنی ، مشاورین املاک ، فروشندگان خودرو ، فست فود و… را از مهمترین حرفه‌هایی دانست که باید در اولویت پژوهش و منطبق سازی آنها با فضای مجازی قرار بگیرند .

گوشی اندروید،ابزار مهم بازار مجازی

وی راحتی و آرامش استفاده از این فن‌آوری و گرفتاری مردم را از عوامل مهم در رشد تجارت الکترونیک عنوان کرد و گفت: یکی از ابزارهای مهم این تکنولوژی مجازی گوشی‌های تلفن اندروید و اینترنت پرسرعت است.

رییس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان، ادامه‌داد: در سال‌های قبل این گوشی‌ها در اختیار پنج درصد مردم بود واستفاده از اینترنت فقط از طریق کامپیوتر منازل و شرکت‌ها انجام می‌شد، اما با گذر زمان شاهدیم که بیش از 95 درصد مردم از چنین امکانی استفاده می‌کنند که حضور آنان در فضای مجازی را چندین برابر افزایش داده است.

کدخبرنگار:711

انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register