الهیاری خبر داد : تاسیس شش بومگردی جدید در غرب استان اصفهان

 مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از موافقت با تاسیس 18 اقامتگاه بومگردی جدید در  استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد شش  اقامتگاه بومگردی جدید در غرب استان اصفهان ایجاد می شود.
به گزارش کسب فردا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛فریدون الهیاری،اظهار کرد:از مجموع درخواست های ارائه شده به هفدهمین کمیته فنی اقامتگاه های بومگردی استان، 18 درخواست با اکثریت آراء به تصویب رسید.
وی تاکید کرد: از مجموع درخواستهای تصویب شده، با توجه به سیاست اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در راستای حمایت از توسعه گردشگری در غرب استان، شش مجوز صادر شده مربوط به غرب استان و شامل شهرستان چادگان، روستاهای این شهرستان به ویژه روستای مشهد کاوه و شهرستان گلپایگان می باشد.
در زمینه سایر مجوزهای صادر شده در این نشست معاون سرمایه گذاری و طرح های اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد: در این نشست مجوز تاسیس یک اقامتگاه در محور تاریخی آتشگاه اصفهان و همچنین مجوز تاسیس یک اقامتگاه بومگردی در بافت تاریخی کاشان صادر شده.است.
حمید امینی،تصریح کرد: در این نشست مجوز تاسیس دو اقامتگاه بومگردی در سمیرم، یک مجوز در شهرستان دهاقان،  یک مجوز در روستای هونجان از توابع شهرضا، دو مجوز بومگردی در شهرستان خوروبیابانک، دو مجوز بومگردی در شهرستان نطنز و یک مجوز بومگردی در شهرستان نائین صادر گردید.
وی تصریح کرد: در این نشست مجوز یک کمپ عشایری نیز در محور شهرضا به سمت شیراز در جنوب استان اصفهان صادر شد، روی همین اصل استان اصفهان هم اینک از استانهای پیشرو در امر صدور مجوز تاسیس کمپ های عشایری کشور می باشد.
هم اینک 230 اقامتگاه بومگردی استان اصفهان فعال است که در این راستا استان اصفهان رتبه اول تاسیس اقامتگاه های بومگردی کشور را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام

بدون ديدگاه

ديدگاه خود را بنويسيد ...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register